WARSZAWA:   Wesoła - Wawer - Praga Południe - Rembertów

Wybierz wydanie:

Logowanie

automatyczne logowanie
Zarejestruj się    Zapomniałem hasła

Wtorek, 2 czerwca 2020 r.
Imieniny obchodzą: Marianna, Marzena, Erazm

Z prac Rady Dzielnicy Praga-Południe

Karol Kowalczyk  |  18 września 2017

W lipcu oraz sierpniu odbyły się łącznie dwie Sesje Rady Dzielnicy Praga Południe. Szczególnie ważnym punktem omawianym na lipcowym powiedzeniu była dyskusja w sprawie kluczowych założeń w projekcie Obwodnicy Śródmieścia. 

Wyjaśniając, tzw. Obwodnica Śródmieścia to mająca powstać trasa, która docelowo ma połączyć Dzielice Praga Południe z Targówkiem. Gwarantem płynnego przemieszczania się samochodów z Grochowa na Targówek ma być projektowany pod Rondem Wiatraczna tunel.
Niestety, obecne plany Zarządu Miejskich Inwestycji Drogowych, czyli podmiotu który będzie projektował oraz realizował inwestycję drogową obejmują budowę tunelu za skrzyżowaniem z ulicą Grenadierów. Jadąc od Śródmieścia najpierw trzeba będzie pokonać skrzyżowanie z ul. Grenadierów a dopiero później będzie możliwość wjazdu do tunelu. Co to oznacza dla Grochowa? Korki, korki i jeszcze raz korki. Skrzyżowanie al. Stanów Zjednoczonych z ul. Grenadierów będzie, jadąc od Śródmieścia, pierwszym od skrzyżowaniem w połączenia ul. Wawelskiej z al. Żwirki i Wigury na którym będą zamontowały światła. Podobne, kilometrowe korki jakie obecnie można zaobserwować przy Pomniku Lotnika mogą pojawić się właśnie na Grochowie, przed światłami z ul. Grenadierów. Dlatego tak ważnym jest budowa tunelu właśnie przed tym skrzyżowaniem aby samochody mogły spokojnie ominąć to Grenadierów podziemnym połączeniem.

Rada Dzielnicy Praga – Południe m. st. Warszawy wyraża zdecydowany sprzeciw wobec przyjętej koncepcji Obwodnicy Śródmieścia, na odcinku od ul. Grenadierów od ul. Radzymińskiej i dalej Ronda Żaba, zakładającej obniżenie klasy i parametrów drogi oraz rezygnację z gwarantujących płynność ruchu rozwiązań bezkolizyjnych dla głównego ciągu trasy a także rezygnacji lub ograniczeniu realizacji w pełnym zakresie urządzeń i rozwiązań niwelujących jej uciążliwość, w szczególności: 1. pozostawienia kolizyjnego skrzyżowania ze światłami z ul. Grenadierów, 2. zdegradowania do kolizyjnych skrzyżowań ze światłami z ul. Zabraniecką/ Świętej Anny i Trasą Świętokrzyską, 3. braku węzła gwarantującego skomunikowanie obszarów Koziej Górki, a co za tym idzie wdrażaniu rozwiązań skutkujących powstaniem niepełnowartościowej, substandardowej trasy, która ze względu na niską atrakcyjność i zakorkowanie nie przejmie i nie zapewni płynnego ruchu i która zamiast rozwiązania problemów komunikacyjnych tej części miasta, tylko je spotęguje, niosąc przy tym dodatkowe uciążliwości – możemy przeczytać w przyjętym przez Radę stanowisku.

Za karygodny Rada uznaje fakt, że w wyniku źle pojętej oszczędności lub na skutek innych motywowanych ideologicznie przesłanek, przygotowuje się rozwiązania, które na skutek braku kilku kluczowych elementów wartych mniej niż 1/5 – 1/6 kosztów całej inwestycji spowodują, iż pomimo wydania ponad miliarda złotych (taka jest obecnie szacowana kwota inwestycji), trasa wkrótce po oddaniu do użytkowania zacznie się korkować – wskazali radni.

Sprawa budowy Obwodnicy Śródmieścia jest niezmiernie ważna dla mieszkańców całej Pragi Południe, a w szczególności Grochowa. Na łamach Wiadomości Sąsiedzkiej będę na bieżąco informował Państwa o postępach w działaniach związanych z poprawą funkcjonalności tarasy. 

Tagi: Z prac Rady Dzielnicy, obrady, radni, sesja rady dzielnicy, sesja rady dzielnicy praga-południe


Komentarze użytkowników (0)

Dodaj komentarz
Stalgast

Kalendarz Imprez

Czerwiec 2020
PnWtSrCzwPtSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930

Najbliższe wydarzenia


Wtorek, 30 czerwca 2020

Warszawska Nagroda Edukacji Kulturalnej

Zgłoś wydarzenie

konstans
Archiwum wydań drukowanych
 

Nasza ankieta

Co myślisz o powrocie systemu roweru miejskiego (Veturilo) w Warszawie?

Pomysł dobry, ale w praktyce słabo działa - częste problemy z wypożyczeniem/oddaniem roweru
Świetny pomysł i doskonale się sprawdza w Warszawie
Zbyt często brakuje rowerów na stacjach, z których chciałbym/chciałabym skorzystać
Może być, ale bez rewelacji
Świetnie promuje jazdę na rowerze
Źle, że go wprowadzili, bo teraz trzeba na chodniku (jako pieszy) mieć oczy dookoła głowy, tylu tu rowerzystów
Fajny, ale rowery często się psują
Dobry, ale za mało stacji wypożyczenia
Nie wiem, nie korzystam
Kiepski, w innych miastach to działa lepiej
Co z tego, że są rowery jak prawie wcale nie ma ścieżek rowerowych?
Zobacz wyniki

Newsletter

Zaprenumeruj nasz newsletter. Wpisz swój adres e-mail:
Zapisz Usuń