WARSZAWA:   Wesoła - Wawer - Praga Południe - Rembertów

Wybierz wydanie:

Logowanie

automatyczne logowanie
Zarejestruj się    Zapomniałem hasła

Piątek, 19 października 2018 r.
Imieniny obchodzą: Piotra, Michała, Ziemowita

Światło w tunelu

Anna Księżopolska  |  13 lutego 2018

Nowy rok i nowe wiadomości odnośnie budowy tunelu w ciągu ulicy Raczkiewicza. Jak Państwo zapewne wiedzą, w zeszłym roku Zarząd Miejskich Inwestycji Drogowych ogłosił przetarg na wyłonienie projektantów 3 bezkolizyjnych przejazdów – w Rembertowie w ciągu ulicy Chełmżyńskiej i w ciągu ulicy Chruściela oraz w Wesołej w ciągu ulicy Raczkiewicza. W przetargu na interesujący nas, mieszkańców Wesołej, projekt tunelu oferty złożyły trzy firmy. Najkorzystniejszą ofertę przedstawiła firma TPF sp. z o.o. z Warszawy, która z ceną 1 762 583,00 wygrała przetarg. W dniu 18 stycznia tego roku nastąpiło podpisanie umowy. Można więc powiedzieć, że widać nie nikłe światełko, ale całkiem silny strumień światła w tym tunelu.

A jak tunel będzie wyglądał? Jak będzie przebiegał? Jakie będą rozwiązania drogowe? Na te właśnie pytania odpowiedzieć ma projektant. Na przygotowanie kompletnego projektu ma 18 miesięcy od dnia podpisania umowy.

W założeniach i wymaganiach Inwestora w koncepcji programowej znajduje się zapis, iż projektant rozpatrzy minimum trzy warianty planowanego przedsięwzięcia:

- tzw. wariant „nic nie robić”, zakładający zaniechanie planowanej inwestycji,

- co najmniej dwa warianty inwestycyjne, w tym jeden bazujący na już uzyskanej decyzji środowiskowej i drugi zakładający konieczność uzyskania nowej decyzji (gdy zaproponowane rozwiązania będą tego wymagały).

Zadaniem projektanta, po zebraniu wszelkich informacji o istniejącym stanie zagospodarowania terenu oraz istniejących rozwiązaniach, jest zaprojektowanie inwestycji i wskazanie, po przeprowadzeniu wielokryterialnej analizy, najkorzystniejszego wariantu wykonania wraz z uzasadnieniem dokonanego wyboru. Oczywiście projektant musi wziąć pod uwagę nie tylko stan istniejący, ale również wymagania Inwestora oraz zainteresowanych instytucji.

Inwestor w swoich wymaganiach zastrzegł konieczność zachowania rezerwy do budowy dwóch torów – jeden po północnej, drugi po południowej stronie istniejącego układu torowego. Wymaga również zaprojektowania rozwiązań dostosowujących lokalizację peronów do nowego, zmienionego układu komunikacyjnego w celu, cytuję:„zoptymalizowania komunikacji podróżnych między peronami oraz infrastrukturą zlokalizowaną w bezpośrednim sąsiedztwie obiektu”. Oznacza to nic więcej, jak tylko takie zaprojektowanie przejść, schodów, wind, aby możliwe było bezproblemowe dojście do peronów, przejście na teren Placu Wojska, dojście do ulic w okolicy stacji i do przystanku autobusowego. Niestety na tym etapie nie wiadomo jeszcze, jakie rozwiązanie dotyczące trasy i przystanku końcowego autobusu linii 198 zostanie wybrane.

Również władze dzielnicy postawiły swoje wymagania, dotyczące: utrzymania przejezdności ulicy Głowackiego, konieczności dostosowania komunikacji pieszej w tunelu umożliwiającej skomunikowanie z peronami, poprowadzenia ścieżek rowerowych w projektowanym tunelu. Podniesiona została również kwestia niewątpliwej konieczności budowy parkingu typu P+R (niestety nie jest to przedmiotem niniejszej inwestycji, a szkoda). Co istotne, na czas realizacji inwestycji wykonawca robót zapewnić ma tymczasowe przejazdy przez układ torów.

Również do założeń projektowanej inwestycji odniosła się Agencja Mienia Wojskowego. W piśmie skierowanym do Inwestora wnosi, aby planowana inwestycja nie ingerowała w działkę znajdującą się tuż przy rondzie (północno-wschodnia część ronda). Działka ta została sprzedana firmie Rogowski Development Sp. z o.o. z przeznaczeniem na cele handlowo-usługowe.

 

 

 

Tagi: tunel, przejazd, budowa dróg, inwestycje, ZMID


Komentarze użytkowników (0)

Dodaj komentarz
stalgast
Zgłoś wydarzenie

Archiwum wydań drukowanych
 

Nasza ankieta

Co myślisz o uproszczonych taryfach na 1 i 2 strefę komunikacji miejskiej?

Świetny pomysł! Teraz nie będzie chaosu z 1 i 2 strefą
Jestem bardzo zadowolona/zadowolony z tego pomysłu. Wreszcie jadąc poza Warszawę nie będę musiała/musiał kupować dodatkowego biletu
Nie odczuję różnicy. Podróżuję tylko w obrębie administracyjnym Warszawy
Nie jeżdżę komunikacją miejską
Nie mam zdania
Zobacz wyniki
Kurek Foto

Newsletter

Zaprenumeruj nasz newsletter. Wpisz swój adres e-mail:
Zapisz Usuń