WARSZAWA:   Wesoła - Wawer - Praga Południe - Rembertów

Wybierz wydanie:

Logowanie

automatyczne logowanie
Zarejestruj się    Zapomniałem hasła

Wtorek, 11 grudnia 2018 r.
Imieniny obchodzą: Waldemar, Damazy

Zasady zapisów do przedszkoli i do klas pierwszych

Wydział Oświaty, Kultury i Sportu dla Dzielnicy Wesoła  |  14 marca 2018

W dniach 23 lutego - 27 kwietnia trwa rekrutacja do przedszkoli, „zerówek” i klas pierwszych na rok szkolny 2018/2019 dla dzieci urodzonych w latach 2012-2015 i dzieci z wcześniej odroczonym obowiązkiem szkolnym.

Szczegółowe jej zasady znajdą Państwo na stronie Biura Edukacji www.edukacja.warszawa.pl/dla-ucznia-i-rodzica/rekrutacja, ale warto tu przytoczyć parę istotnych informacji.

Zapisy do przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz do klas I prowadzone są z wykorzystaniem systemu informatycznego. Podstawowa rekrutacja trwa do 27 kwietnia, a w maju będą ogłoszone jej wyniki. Po opublikowaniu list rodzice mogą składać odwołania. Ostatnim etapem jest postępowanie uzupełniające, które zakończy się 29 czerwca.

Nabór do przedszkoli i „zerówek” szkolnych

Jeśli rodzice dzieci już uczęszczających do przedszkola chcą, by dziecko kontynuowało naukę w placówce, muszą poinformować o tym dyrektora placówki. Rodzice dzieci urodzonych w latach 2012-2015 oraz dzieci z odroczonym obowiązkiem szkolnym, by zapisać dziecko do przedszkola lub zerówki, muszą zgłosić dziecko w systemie internetowym oraz przynieść wygenerowany wniosek do placówki pierwszego wyboru. Po opublikowaniu wstępnych list należy potwierdzić w wybranej placówce, że dziecko będzie do niej uczęszczało. Na tym etapie można odwoływać się od decyzji, jeżeli dziecko nie zostało zakwalifikowane. 

Nabór do pierwszych klas

W przypadku gdy jest to dla dziecka uczęszczającego do „zerówki” kontynuacja nauki w tej samej szkole, wystarczy, że rodzice złożą taki wniosek w tej placówce. Rodzice dzieci idących po raz pierwszy do szkoły lub idących do innej szkoły, niż chodziły do „zerówki”, muszą zapisać dziecko w systemie internetowym oraz złożyć dokumenty w szkole pierwszego wyboru. Jeżeli dziecko zgłaszane jest do szkoły rejonowej, składa się „potwierdzenie”, zaś gdy nie jest to szkoła rejonowa dziecka, należy złożyć „wniosek”. Po opublikowaniu wstępnych list należy potwierdzić w wybranej placówce, że dziecko będzie do niej uczęszczało. Na tym etapie można odwoływać się od decyzji, jeżeli dziecko nie zostało zakwalifikowane. 

Ważne terminy:

  • Potwierdzenie woli kontynuowania edukacji w nowym roku szkolnym w placówce do 1 marca do godz. 16.00
  • Zapisy w systemie elektronicznym od 2 marca od godz. 13.00 do 18 marca do godz. 20.00
  • Składanie dokumentów w placówce pierwszego wyboru od 2 marca od godz. 13.00 do 19 marca do godz. 16.00
  • Opublikowanie list zgłoszonych dzieci (zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych) – 20 kwietnia o godz. 13.00
  • Składanie potwierdzenia chęci zapisu dzieci do danej placówki od 20 kwietnia od godz. 13.00 do 27 kwietnia do godz. 16.00
  • Opublikowanie list przyjętych dzieci – 7 maja o godz. 13.00.
Zobacz również

Tagi:


Komentarze użytkowników (0)

Dodaj komentarz
stalgast

Kalendarz Imprez

Grudzień 2018
PnWtSrCzwPtSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31

Najbliższe wydarzenia


Wtorek, 11 grudnia 2018

Planowane wyłączenia prądu

Środa, 12 grudnia 2018

III sesja Rady Dzielnicy Rembertów m.st. Warszawy

Środa, 12 grudnia 2018

Razem rozwijamy transport publiczny

Zgłoś wydarzenie

Archiwum wydań drukowanych
 

Nasza ankieta

Które z wydań Wiadomości Sąsiedzkich czytasz najczęściej?

Wawer
Wesoła
Praga Południe
Rembertów
Zobacz wyniki
Kurek Foto

Newsletter

Zaprenumeruj nasz newsletter. Wpisz swój adres e-mail:
Zapisz Usuń