WARSZAWA:   Wesoła - Wawer - Praga Południe - Rembertów

Wybierz wydanie:

Logowanie

automatyczne logowanie
Zarejestruj się    Zapomniałem hasła

Niedziela, 1 października 2023 r.
Imieniny obchodzą: Danuta, Igor, Remigiusz

Zielona linia na Gocław

Redakcja .  |  12 maja 2022

Zielona linia na Gocław
Roślinność na zadaszeniach wyjść z metra, powtarzalne elementy architektury obniżające koszty budowy oraz dbałość o jakość architektoniczną wokół wyjść – to główne cechy założeń linii M3 na Gocław. Trwają prace przedprojektowe.

Są już wyniki pierwszego etapu „Prac przedprojektowych Praga – III linia metra wraz ze stacją Techniczno-Postojową Kozia Górka w Warszawie”. Projektanci mieli za zadanie dopracowanie wybranego w ubiegłym roku wariantu przebiegu linii M3 na Gocław, a także przygotować zestaw dokumentacji umożliwiającej ogłoszenie przetargu na realizację tego odcinka – m.in. analizę hydrogeologiczną, ustalenie strefy wpływu obiektów metra na budynki, a także ocena ich stanu. Jest już raport wstępny tego opracowania.

Lokalizacje zasadniczo nie zmieniły się w odniesieniu do wybranego w ubiegłym roku wariantu przebiegu, jednak zostały doprecyzowane. Podobnie lokalizacje poszczególnych wyjść ze stacji. W ramach tego odcinka projektant przewiduje 6 stacji, w tym dwie węzłowe i 4 poboczne.

Stacja Dworzec Wschodni: zlokalizowana jest w dzielnicy Praga - Północ przy ulicy Kijowskiej. Bezpośrednio za stacją znajduje się budynek Dworca Warszawa Wschodnia.

Stację projektuje się jako obiekt o trzech kondygnacjach podziemnych oraz jedno kondygnacyjnych obiektach nadziemnych.

Stacja Mińska: zlokalizowana jest w dzielnicy Praga - Południe pod ulicą Podskarbińską, pomiędzy skrzyżowaniami z ulicami Mińską i Stanisławowską. W bezpośrednim sąsiedztwie stacji znajduje się tor kolarski Nowe Dynasy i Stadion Podskarbińska. Przy północnej głowicy usytuowane są nowobudowane osiedla mieszkaniowe, powstające w miejscu dawnych hal magazynowych i pustostanów. Od strony głowicy południowej znajduje się istniejące osiedle zabudowy wielorodzinnej.

Wejścia do stacji zostały zaprojektowane w jak najmniejszej odległości od korpusu stacji. Wyjątkiem jest jedno z dwóch wejść przy głowicy północnej. Wejście to zapewnia poprzez podziemny łącznik pod ulicą Mińska, obsługę nowobudowanych osiedli mieszkaniowych.

Przy głowicy północnej przewidziano również trzecie wejście potencjalnie możliwe do wykonania od strony Stadionu Podskarbińska.

Rondo Wiatraczna: zlokalizowana jest w dzielnicy Praga - Południe pod wschodnią częścią Ronda Wiatraczna i dalej wzdłuż i pod ulicą Grochowską. Rejon lokalizacji stacji to obszar w pełni zurbanizowany. Stacja zorientowana wschód - zachód. Dominuje intensywna, wielorodzinna zabudowa mieszkaniowa z towarzyszącymi jej usługami i handlem. Na przeważającym obszarze występują budynki średniowysokie i wysokie. Obszar ronda zajmują funkcjonujące tory tramwajowe wraz z przystankami, przejścia piesze i niska zieleń miejska.

Aktualnie projektowany jest tunel obwodnicy śródmiejskiej, projekt stacji uwzględnia trasę obwodnicy zarówno w pionie jak i poziomie.

Stację projektuje się jako obiekt o czterech kondygnacjach podziemnych oraz jedno kondygnacyjnych obiektach nadziemnych.

Stacja Ostrobramska: zlokalizowana jest w dzielnicy Praga - Południe pod skrzyżowaniem ulicy Ostrobramskiej z ulicami Zamieniecką oraz ul. gen Augusta Emila Fieldorfa – „Nila” i wzdłuż ulic Zamienieckiej i ul. gen. Augusta Emila Fieldorfa – „Nila”. Rejon lokalizacji stacji to obszar w pełni zurbanizowany.

Stację projektuje się jako obiekt o trzech kondygnacjach podziemnych oraz jedno -kondygnacyjnych obiektach nadziemnych.

Uwzględniając położenie stacji w terenie oraz kierunki ruchu pasażerskiego zaprojektowano 5 wejść do stacji.

Stacja Jana Nowaka-Jeziorańskiego: zlokalizowana jest w dzielnicy Praga Południe wzdłuż ulicy gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”, w przybliżeniu na osi północ-południe osiedla Gocław, na północnym skraju tego obszaru, z głowicą północną pod skrzyżowaniem ulic Fieldorfa i Jeziorańskiego oraz z głowicą południową w sąsiedztwie skrzyżowania ulic Fieldorfa i Jerzego Bukowskiego / gen Leopolda Okulickiego.

Na północ od ulicy Jana Nowaka-Jeziorańskiego dominują funkcje usługowe, w tym obiekty usług kultury i szkolnictwa, na południe – zabudowa wielorodzinna.

Stację projektuje się jako obiekt o trzech kondygnacjach podziemnych oraz jedno kondygnacyjnych obiektach nadziemnych.

Stacja Gocław: zlokalizowana jest w dzielnicy Praga Południe wzdłuż ulicy gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”, w przybliżeniu na osi północ-południe osiedla Gocław, w bezpośrednim sąsiedztwie poprzecznej ulicy gen Tadeusza Bora-Komorowskiego (głowica północna stacji) i dalej w stronę Wisły, z połączonymi ze stacją torami odstawczymi kończącymi się na południe od skrzyżowania ulicy Fieldorfa z ulicami Janusza Meissnera / Jugosłowiańską.

Lokalizacja stacji za skrzyżowaniem ulic Fieldorfa i Bora-Komorowskiego (a nie pod) wynika z obecności kolektora kanalizacyjnego w ulicy Bora-Komorowskiego.

W terenie sąsiadującym ze stacją dominuje intensywna zabudowa wielorodzinna z towarzyszącymi jej usługami.

Stację projektuje się jako obiekt o trzech kondygnacjach podziemnych oraz jedno kondygnacyjnych obiektach nadziemnych.

Uwzględniając położenie stacji w terenie oraz kierunki ruchu pasażerskiego zaprojektowano 6 wejść do stacji, z czego 2 opcjonalne.

 

Źródło: https://um.warszawa.pl/-/artykul-43

Tagi: zielona, linia, na, gocław, pragę, metro, trzecia, linia, metra, komunikacja, miejska, praga


Komentarze użytkowników (0)

Dodaj komentarz
stalgast2

Kalendarz Imprez

Październik 2023
PnWtSrCzwPtSoNd
1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031

Najbliższe wydarzenia


2 - 9 października 2023

Spotkania nt. budów ul. Bursztynowej i Babiego Lata

Zgłoś wydarzenie

Archiwum wydań drukowanych
 

Nasza ankieta

Czym najczęściej podróżujesz do centrum Warszawy?

Autobusem
Autobusem z przesiadką do tramwaju
Pociągiem (Koleje Mazowieckie lub SKM)
Własnym samochodem
Rowerem / motocyklem
Zobacz wyniki
oromedica

Newsletter

Zaprenumeruj nasz newsletter. Wpisz swój adres e-mail:
Zapisz Usuń