WARSZAWA:   Wesoła - Wawer - Praga Południe - Rembertów

Wybierz wydanie:

Logowanie

automatyczne logowanie
Zarejestruj się    Zapomniałem hasła

Czwartek, 4 marca 2021 r.
Imieniny obchodzą: Łucja, Kazimierz, Eugeniusz

Co zrobić ze starymi biletami?

ZTM  |  27 lipca 2011

Co zrobić ze starymi biletami?
16 sierpnia zacznie obowiązywać nowa taryfa przewozowa i nowe wzory biletów. Zostaną zmienione ceny wszystkich biletów, oprócz Biletu Seniora. Ze starych biletów krótko- i długookresowych, w tym także tych wycofywanych z obiegu będzie można nadal korzystać, jednak pod jednym warunkiem – muszą zostać skasowane lub aktywowane przed 16 sierpnia br.

 

Pasażerowie, którzy przed zmianą taryfy kupili oraz aktywowali lub skasowali bilety czasowe, krótkookresowe i długookresowe; w tym także likwidowane bilety: 30-dniowe na jedną linię, 7- i 14-dniowe oraz 90-minutowe, będą mogli z nich korzystać, aż do końca terminu ich ważności.

 

Zakup kolejnego biletu, tego samego rodzaju i typu, przed wejściem w życie taryfy (podczas trwania ważności poprzedniego kontraktu), pozwoli  na automatyczne przedłużenie terminu ważności biletu zakodowanego na WKM o kolejne 3, 7, 14, 30 a nawet 90 dni. Nie będzie natomiast możliwe zakodowanie trzeciego kontraktu.

 

16 sierpnia nie będzie już można kasować i aktywować biletów jednorazowych i czasowych ze starej taryfy. Pasażerowie zostaną o tym poinformowani za pomocą specjalnych komunikatów. Przy próbie posłużenia się np. nieważnym biletem kartonikowym na wyświetlaczach kasowników i w bramkach metra pojawi się napis – „poza dozwolonym terminem użycia”. Bilety krótkookresowe, długookresowe i długookresowe na jedną linię pozostaną ważne do końca terminu ich ważności.

 

Osoby legitymujące się nieważnym dokumentem przewozowym muszą się liczyć z konsekwencjami i koniecznością uiszczenia opłaty dodatkowej  w wysokości 180 zł (50-krotność ceny biletu jednorazowego).

 

Nieaktualne bilety kartonikowe, które nie zostały skasowane lub aktywowane, pasażerowie będą  mogli oddawać we wszystkich Punktach Obsługi Pasażerów ZTM, przez 6 miesięcy od wejścia w życie nowej taryfy. Natomiast bilety zakodowane na Warszawskiej Karcie Miejskiej będzie można zwracać w punktach przy ul. Żelaznej i stacji metra Świętokrzyska, a w soboty dodatkowo w POP-ie na stacji metra Centrum. Za zwroty biletów nieskasowanych/nieaktywowanych nie będzie pobierana opłata manipulacyjna.

 

Tradycyjnie, opłatę manipulacyjną w wysokości 20 proc. wartości nominalnej biletu (jednak nie więcej niż 50 zł) trzeba będzie zapłacić za zwrot biletów długookresowych, które zostały już  aktywowane.

 

Ostateczną cezurą będzie 10 lutego 2012 roku, wtedy wszystkie bilety ze starej taryfy utracą ważność i nie będzie można ich już zwracać w kasach ZTM.


Cenne informacje na temat postępowania z biletami zakupionymi w okresie obowiązywania starej taryfy oraz odpowiedź na najczęstsze wątpliwości pasażerów w tej sprawie znajdą Państwo również w zapisie czatu z ZTMem: http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=383&c=98&l=1

Tagi: ZTM, bilety, nowa taryfa, zwrot, utrata ważności


Komentarze użytkowników (0)

Dodaj komentarz
stalgast

Kalendarz Imprez

Marzec 2021
PnWtSrCzwPtSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Najbliższe wydarzenia


25 lutego - 8 marca 2021

Najlepsza architektura. Konkurs dla wszystkich

3 - 4 marca 2021

Rembertowskie kino plenerowe - ankieta

Czwartek, 4 marca 2021

Bezpłatne badania mammograficzne - 4 marca

Zgłoś wydarzenie

Mazowiecka 18
Archiwum wydań drukowanych
 

Nasza ankieta

Co robisz ze zbędną odzieżą własną i swojej rodziny?

Oddaję rodzinie lub znajomym
Wrzucam do pojemnika z odzieżą używaną
Sprzedaję w internecie lub oddaję do komisu
Wyrzucam do śmieci
Oddaję w trakcie bezpośrednich zbiórek odzieży przeprowadzanych np. przez fundacje
Oddaję do PCK lub Caritasu
Inny sposób postępowania
Zobacz wyniki
wodociągowa

Newsletter

Zaprenumeruj nasz newsletter. Wpisz swój adres e-mail:
Zapisz Usuń