WARSZAWA:   Wesoła - Wawer - Praga Południe - Rembertów

Wybierz wydanie:

Logowanie

automatyczne logowanie
Zarejestruj się    Zapomniałem hasła

Środa, 26 czerwca 2019 r.
Imieniny obchodzą: Paulina, Jan, Paweł

Co zrobić ze starymi biletami?

ZTM  |  27 lipca 2011

Co zrobić ze starymi biletami?
16 sierpnia zacznie obowiązywać nowa taryfa przewozowa i nowe wzory biletów. Zostaną zmienione ceny wszystkich biletów, oprócz Biletu Seniora. Ze starych biletów krótko- i długookresowych, w tym także tych wycofywanych z obiegu będzie można nadal korzystać, jednak pod jednym warunkiem – muszą zostać skasowane lub aktywowane przed 16 sierpnia br.

 

Pasażerowie, którzy przed zmianą taryfy kupili oraz aktywowali lub skasowali bilety czasowe, krótkookresowe i długookresowe; w tym także likwidowane bilety: 30-dniowe na jedną linię, 7- i 14-dniowe oraz 90-minutowe, będą mogli z nich korzystać, aż do końca terminu ich ważności.

 

Zakup kolejnego biletu, tego samego rodzaju i typu, przed wejściem w życie taryfy (podczas trwania ważności poprzedniego kontraktu), pozwoli  na automatyczne przedłużenie terminu ważności biletu zakodowanego na WKM o kolejne 3, 7, 14, 30 a nawet 90 dni. Nie będzie natomiast możliwe zakodowanie trzeciego kontraktu.

 

16 sierpnia nie będzie już można kasować i aktywować biletów jednorazowych i czasowych ze starej taryfy. Pasażerowie zostaną o tym poinformowani za pomocą specjalnych komunikatów. Przy próbie posłużenia się np. nieważnym biletem kartonikowym na wyświetlaczach kasowników i w bramkach metra pojawi się napis – „poza dozwolonym terminem użycia”. Bilety krótkookresowe, długookresowe i długookresowe na jedną linię pozostaną ważne do końca terminu ich ważności.

 

Osoby legitymujące się nieważnym dokumentem przewozowym muszą się liczyć z konsekwencjami i koniecznością uiszczenia opłaty dodatkowej  w wysokości 180 zł (50-krotność ceny biletu jednorazowego).

 

Nieaktualne bilety kartonikowe, które nie zostały skasowane lub aktywowane, pasażerowie będą  mogli oddawać we wszystkich Punktach Obsługi Pasażerów ZTM, przez 6 miesięcy od wejścia w życie nowej taryfy. Natomiast bilety zakodowane na Warszawskiej Karcie Miejskiej będzie można zwracać w punktach przy ul. Żelaznej i stacji metra Świętokrzyska, a w soboty dodatkowo w POP-ie na stacji metra Centrum. Za zwroty biletów nieskasowanych/nieaktywowanych nie będzie pobierana opłata manipulacyjna.

 

Tradycyjnie, opłatę manipulacyjną w wysokości 20 proc. wartości nominalnej biletu (jednak nie więcej niż 50 zł) trzeba będzie zapłacić za zwrot biletów długookresowych, które zostały już  aktywowane.

 

Ostateczną cezurą będzie 10 lutego 2012 roku, wtedy wszystkie bilety ze starej taryfy utracą ważność i nie będzie można ich już zwracać w kasach ZTM.


Cenne informacje na temat postępowania z biletami zakupionymi w okresie obowiązywania starej taryfy oraz odpowiedź na najczęstsze wątpliwości pasażerów w tej sprawie znajdą Państwo również w zapisie czatu z ZTMem: http://www.ztm.waw.pl/informacje.php?i=383&c=98&l=1

Tagi: ZTM, bilety, nowa taryfa, zwrot, utrata ważności


Komentarze użytkowników (0)

Dodaj komentarz
Stalgast

Kalendarz Imprez

Czerwiec 2019
PnWtSrCzwPtSoNd
12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

Najbliższe wydarzenia


Środa, 26 czerwca 2019

Wawerskie Lato Seniora

Sobota, 29 czerwca 2019

Przeprawa promowa Wawer-Wilanów

Poniedziałek, 1 lipca 2019

Lato w mieście w Ośrodku Kultury

Zgłoś wydarzenie

Wesbud
Archiwum wydań drukowanych
 

Nasza ankieta

Czy wiosna motywuje cię do bardziej aktywnego trybu życia?

Tak, wstępuje we mnie nowa energia
Łatwiej mi się ruszyć, ale sama wiosna to za mało
Nie, mój tryb życia nie zmienia się wraz z porami roku
Zobacz wyniki
Szkoła

Newsletter

Zaprenumeruj nasz newsletter. Wpisz swój adres e-mail:
Zapisz Usuń