Nowe wiaty przystankowe stanęły już na Saskiej Kępie
Izabela Gloskiewicz | 2 marca 2015
Wiosną ubiegłego roku w całej Warszawie mówiło się o projekcie „1580 wiat dla Warszawy”. Podczas letnich miesięcy akcja ucichła, by przypomnieć o sobie jesienią, podczas prezentacji pierwszej nowoczesnej wiaty, i z przytupem wrócić w pierwszych miesiącach 2015 roku.
W lutym na terenie Saskiej Kępy zostały wymienione wiaty przystanków autobusowych. Stare, tradycyjne zastąpione zostały nowoczesnymi, które niczym nie przypominają swych poprzedniczek. Za akcję, mającą na celu poprawić komfort użytkowników komunikacji miejskiej, odpowiedzialny jest Urząd m.st. Warszawy oraz spółka AMS SA, którzy już w początkowej fazie projektu podkreślali, że przedsięwzięcie wymiany miejskich mebli dorównuje inwestycjom i projektom, które znane są nam z europejskich metropolii.
Decyzję o kształcie nowych wiat przystankowych podjęto już w 2006 roku w wyniku konkursu. Zdecydowano także, że wiaty według nowego projektu staną w najbardziej charakterystycznych i reprezentacyjnych miejscach stolicy. Jak podawał w 2013 roku Urząd m.st. Warszawy, zgodnie z wybranym w konkursie wzorem zostanie wykonanych ponad 600 wiat. Tego typu wiaty zostały w ubiegłym miesiącu zainstalowane na Saskiej Kępie. Natomiast niespełna 1000 wiat będzie pochodzić z produkcji seryjnej, będą one zlokalizowane w innych częściach stolicy. Projekt zakłada także stworzenie wiat odpowiadających standardom nałożonym przez konserwatora zabytków, jakie do tej pory znane są nam z okolic m.in. Alei Ujazdowskich. Wymiana wszystkich 1580 wiat przystankowych ma odbyć się w ciągu trzech lat.
Ponadto pod koniec ubiegłego roku na stronie Urzędu m.st. Warszawy pojawiła się informacja, która może ucieszyć miłośników nowych technologii. Wiaty mają bowiem być interaktywne – wyposażone w Near Field Communication (NFC), kody QR oraz Free WiFi.
Trzeba przyznać, że nowe wiaty przystankowe są estetyczne, jednak czy spełniają w 100% swoją funkcję? W końcu wiata przystankowa to nie tylko estetyczny dodatek naszych ulic, ale także miejsce schronienia przed wiatrem, deszczem i śniegiem podczas oczekiwania na wybrany środek komunikacji. A wiaty, które stanęły w naszej okolicy, nie są tak zabudowane jak ich poprzedniczki ani nie są wyposażone w długie i głębokie ławki.
Tagi: wiaty przystankowe, wiaty, inwestycje, komunikacja miejska, autobusy
Komentarze użytkowników (0)
Dodaj komentarz
Kalendarz Imprez
Najbliższe wydarzenia
2 - 9 października 2023
Spotkania nt. budów ul. Bursztynowej i Babiego Lata


Nasza ankieta
Czym najczęściej podróżujesz do centrum Warszawy?