WARSZAWA:   Wesoła - Wawer - Praga Południe - Rembertów

Wybierz wydanie:

Logowanie

automatyczne logowanie
Zarejestruj się    Zapomniałem hasła

Wtorek, 2 marca 2021 r.
Imieniny obchodzą: Halszka, Helena, Radosław

Szanujmy seniorów

ZTM

Szanujmy seniorów

20 października rozpoczęła się trzecia tegoroczna odsłona kampanii społecznej ZTM „Przyjacielu, ustąp miejsca”. Apelujemy o pomaganie osobom w podeszłym wieku, podróżującym komunikacją miejską. Pamiętajmy, że wobec czasu wszyscy jesteśmy równi. My też będziemy kiedyś seniorami i z pewnością będziemy oczekiwali życzliwości ze strony współpasażerów. 

Warszawiacy, tak jak wszyscy mieszkańcy Polski, są coraz starsi. Przybywa osób w wieku  powyżej 60 lat – w stolicy seniorów jest  już ponad 350 tysięcy. Żyjemy coraz dłużej -  dlatego nie dziwi widok osób w podeszłym wieku, podróżujących komunikacją publiczną. Spotykamy ich na co dzień w autobusach, tramwajach, metrze. Tak niewiele potrzeba, by pomóc, np. ustępując miejsca.

 

Komunikacja często staje się polem międzypokoleniowych potyczek. Starsi pasażerowie utyskują na wychowanie dzisiejszej młodzieży. Młodzi buntują się przeciwko presji, jaką niekiedy wywierają na nich starsze, ale jeszcze bardzo energiczne osoby. Trzeci etap kampanii jest adresowany do osób w wieku 13-45 lat, uczących się i aktywnych zawodowo, ale także do seniorów. Apelujemy o wzajemną życzliwość  i zrozumienie racji obu stron. Pomoc powinna być ludzkim odruchem, a nie być wymuszana czy wynikać z nakazów.

 

Dziś widok 80-latka w autobusie czy tramwaju nie dziwi. Warto pamiętać, że osoby w podeszłym wieku szybciej się męczą. Długotrwałe stanie jest dla nich dużym wysiłkiem, a często borykają się  także z dolegliwościami zdrowotnymi. Ustępujmy miejsca seniorom, zapytajmy, czy nie potrzebują pomocy, zwłaszcza jeśli widać, że są „zagubieni” lub mogli nagle źle się poczuć. Z drugiej strony również młodzi ludzie czasem cierpią na niewidoczne na pierwszy rzut oka schorzenia i miejsce siedzące jest ważne dla ich bezpieczeństwa.

 

Patronat medialny nad tą częścią kampanii objęły: Radio dla Ciebie i Radio Kampus. Partnerami są: portal kampaniespoleczne.pl, AMS i City Channel. W pojazdach komunikacji miejskiej, w Punktach Obsługi Pasażerów ZTM oraz na tablicach przy wejściach na stacje metra pojawiły się plakaty. Spoty są emitowane na monitorach LCD w autobusach, a plansze wyświetlane na ekranach Cityinfo w metrze.

 

Poprzednie edycje kampanii w 2011 roku były poświęcone  bezpieczeństwu kobiet w ciąży (maj) oraz potrzebom osób niepełnosprawnych podróżujących komunikacją miejską (wrzesień). Trzecia odsłona „Przyjacielu, ustąp miejsca” potrwa do 3 listopada br.

Tagi: seniorzy, komunikacja miejska, szacunek, ustąp miejsca, kampania społeczna


Komentarze użytkowników (0)

Dodaj komentarz
stalgast

Kalendarz Imprez

Marzec 2021
PnWtSrCzwPtSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Najbliższe wydarzenia


18 stycznia - 3 marca 2021

Jaki plan miejscowy dla rejonu ul. Krupniczej? Wyłożenie planu do publicznego wglądu

25 lutego - 8 marca 2021

Najlepsza architektura. Konkurs dla wszystkich

Wtorek, 2 marca 2021

Klasa I szkoły podstawowej

Zgłoś wydarzenie

Mazowiecka 18
Archiwum wydań drukowanych
 

Nasza ankieta

Czy uważasz, że zimą jezdnie i chodniki powinny być posypywane solą?

Tak, nie widzę przeciwwskazań
Tak, dzięki tej metodzie jest zdecydowanie bezpieczniej na jezdniach oraz chodnikach
Nie, sól nie jest dobrym rozwiązaniem
Nie, ponieważ sól szkodzi przyrodzie
Są lepsze metody na poprawę bezpieczeństwa na jezdniach i chodnikach
Nie mam zdania
Nie, sól niszczy samochody, a pieszym buty
Zobacz wyniki
wodociągowa

Newsletter

Zaprenumeruj nasz newsletter. Wpisz swój adres e-mail:
Zapisz Usuń