WARSZAWA:   Wesoła - Wawer - Praga Południe - Rembertów

Wybierz wydanie:

Logowanie

automatyczne logowanie
Zarejestruj się    Zapomniałem hasła

Czwartek, 8 grudnia 2022 r.
Imieniny obchodzą: Maria, Wirginia, Wirgiliusz

Wawer i Wilanów debatowały o moście Na Zaporze

Andrzej Wojda - przewodniczący Komisji Inwestycyjnej Rady Dzielnicy Wawer  |  25 października 2016

W dniu 28 września br. komisje inwestycyjne Rady Dzielnicy Wawer oraz Rady Dzielnicy Wilanów m.st. Warszawy swoimi uchwałami zaapelowały do władz miasta stołecznego Warszawy o podjęcie działań zmierzających do budowy mostu „Na Zaporze” wraz z rozbudową infrastruktury komunikacyjnej. 
 
We wspólnym posiedzeniu obu komisji prowadzonym ze strony Wawra przez Andrzeja Wojdę, a ze strony Wilanowa przez Aleksandra Świętochowskiego udział oprócz zainteresowanych mieszkańców wzięli Zastępca Prezydenta m.st. Warszawy Michał Olszewski oraz Burmistrz naszej dzielnicy Łukasz Jeziorski. W posiedzeniu komisji udział brał również Józef Menus, członek stowarzyszenia NIE DLA MOSTU KRASIŃSKIEGO, który oczywiście zachęcał do realizacji lokalnej przeprawy przez Wisłę na tym mało zurbanizowanym i w zasadzie jeszcze niezaludnionym terenie.
 
W toku dyskusji podkreślano, że protest mieszkańców Żoliborza jest kolejnym argumentem Wawerczyków i mieszkańców Wilanowa i Mokotowa w walce o nową, lokalną przeprawę. Koncepcja wykonania bezkolizyjnego połączenia pomiędzy dzielnicami Wawer a Wilanów, powstała w latach 80. ubiegłego stulecia z inicjatywy ówczesnej Gminy Wawer. Wcześniej oraz w późniejszych latach temat kilkukrotnie był podejmowany, lecz bez wymiernych efektów.
 
Obecnie w fazie końcowej znajduje się wykonanie bezkolizyjnego przejścia pod torami kolejowymi w ciągu ulic Żegańska / Zwoleńska – inwestycji, którą można uznać za pierwszy element przyszłej trasy Na Zaporze. W świetle konieczności rozprowadzenia ruchu, który pojawi się po oddaniu ww. inwestycji do użytkowania w ciągu ulic: al. Dzieci Polskich – Żegańska – Zwoleńska – Trakt Lubelski, realizacja trasy Na Zaporze wydaje się być kluczową inwestycją drogową w tym regionie. Szczególnie istotne znaczenie, z punktu widzenia utrudnień w ruchu, będzie miało usprawnienie połączenia ulic Trakt Lubelski i Wał Miedzeszyński z układem lokalnym, zwłaszcza w trakcie i po wykonaniu Południowej Obwodnicy Warszawy oraz gruntownej przebudowie ul. Trakt Lubelski. Idealnym rozwiązaniem byłoby ukształtowanie węzła w rejonie ulic Trakt Lubelski / Chodzieska jako początku trasy. Po drugiej stronie Wisły omawiana inwestycja przyczyniłaby się do powstania niezmiernie istotnego ciągu komunikacyjnego jakim byłaby ul. Czerniakowska-bis i włączenie w ul. Augustówka. Jednocześnie most Na Zaporze będzie znakomitą alternatywą dla ruchu odbywającego się Trasą Siekierkowską oraz projektowanym mostem Południowym (w ciągu POW). Nie bez znaczenia pozostaje również rezerwa terenowa pod przyszły przebieg trasy Na Zaporze w kontekście wydawanych decyzji architektoniczno-budowlanych (warunki zabudowy, pozwolenia na budowę).
 
Oczywiście wszyscy dyskutanci podkreślali konieczność realizacji przeprawy z pełnym rozwiązaniem komunikacyjnym po obu stronach Wisły tak, aby inwestycja ta przyczyniła się do zdecydowanego zmniejszenia utrudnień w ruchu drogowym ze strony Otwocka, Garwolina oraz Wesołej i aby równocześnie nie była uciążliwa dla stałych mieszkańców, szczególnie Wilanowa i Mokotowa.
 
Projekt trasy i mostu Na Zaporze dotyczy budowy trasy drogowej klasy G na odcinku od ul. Augustówka do ul. Mrówczej. W ramach inwestycji zakłada się: budowę mostu na Wiśle, wykonanie ciągów pieszych, wykonanie ścieżek rowerowych, wykonanie infrastruktury towarzyszącej – oświetlenia i odwodnienia, przebudowę urządzeń infrastruktury, które kolidują z projektowaną trasą. Długość trasy – 6,795 km.
 
Przebieg trasy po wawerskiej stronie

Planuje się, że trasa i most Na Zaporze będzie zasadniczo przebiegać po „nowym śladzie”, bez wykorzystania istniejących ulic. Początek trasy będzie w okolicy ul. Zawodzie w dzielnicy Wilanów [...]. Od skrzyżowania z ul. Wał Miedzeszyński do wiaduktu nad ul. Trakt Lubelski trasa będzie przebiegać przez tereny nieużytków, w okolicy skrzyżowania z Wałem Miedzeszyńskim przecinając rozproszoną zabudowę jednorodzinną, a przed skrzyżowaniem z Traktem Lubelskim przechodząc przez tereny składów budowlanych.

Od ul. Trakt Lubelski do skrzyżowania ul. Zwoleńskiej i Motylkowej trasa będzie przechodzić przez tereny zabudowy jednorodzinnej i szeregowej. Trasa będzie mijać od strony północnej teren cmentarza w Zerzeniu (w odległości około 60 m).

Od skrzyżowania ul. Zwoleńskiej i Motylkowej do skrzyżowania z ul. Mrówczą trasa będzie przebiegać w korytarzu istniejącej ul. Zwoleńskiej z gęstą zabudową jednorodzinną i szeregową. Koniec trasy zlokalizowany jest w bezpośrednim sąsiedztwie linii kolejowej, tzw. linii otwockiej. 

Tagi: Most na Zaporze, debata, posiedzenie komisji, most


Komentarze użytkowników (0)

Dodaj komentarz
stalgast2

Kalendarz Imprez

Grudzień 2022
PnWtSrCzwPtSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Najbliższe wydarzenia


Sobota, 10 grudnia 2022

Świąteczny Kiermasz Bożonarodzeniowy 2022

Niedziela, 11 grudnia 2022

Jak przygotować wegańską wigilię? Warsztaty w Falenicy

Środa, 14 grudnia 2022

Koncert Kolęd w SP nr 353

Zgłoś wydarzenie

księgowość
Archiwum wydań drukowanych
 

Nasza ankieta

Jaka forma imprez lokalnych podoba Ci się najbardziej?

kino plenerowe
wyprzedaż garażowa
piknik / festyn
zajęcia sportowe, maratony, biegi, rajdy rowerowe
koncerty
wieczory autorskie, benefisy
warsztaty artystyczne (rękodzieło, teatr, malarstwo, rysunek, śpiew)
imprezy charytatywne
Zobacz wyniki
nieruchomości

Newsletter

Zaprenumeruj nasz newsletter. Wpisz swój adres e-mail:
Zapisz Usuń