Co kryje cisza w sprawie WOW i tunelu pod torami kolejowymi?
Anna Księżopolsk | 21 listopada 2016
W piątkowe popołudnie ulica 1 Praskiego Pułku bardziej przypomina zatłoczone arterie w centrum Warszawy niż ulicę w peryferyjnej dzielnicy, jaką niewątpliwie jest Wesoła. Korek sięga daleko za rondo przy Urzędzie Dzielnicy zarówno w stronę Starej Miłosnej, jak i w stronę Zielonej. Przyczyną jest oczywiście przede wszystkim zamknięty przejazd, ale również sznur samochodów jadący ulicą Okuniewską. Rozwiązanie problemu? Dwie inwestycje, o których wielokrotnie pisaliśmy. Tunel pod torami oraz Wschodnia Obwodnica Warszawy. O obu inwestycjach od jakiegoś czasu nic nie słychać, postanowiłam więc sprawdzić, czy rzeczywiście tak jest.
Krótkie przypomnienie odnośnie do budowy tunelu. Tunel pod torami kolejowymi w ciągu ulicy 1 Praskiego Pułku (ale również bezkolizyjne przejazdy w ciągu ulicy Chełmżyńskiej oraz w ciągu ulic Marsa – Chruściela) to wspólne przedsięwzięcie PKP PLK, PKP SA oraz Miasta Warszawa. Proponowane dla naszego przejazdu rozwiązanie przewiduje po stronie południowej od torów budowę tunelu wraz z przebudową ulicy na długości 100 m, a dodatkowo zmiany w układzie drogowym, aby umożliwić dojazdy do ulicy Głowackiego. Po stronie północnej zostanie dokonana przebudowa ronda im. Kleibera (czyli ronda na Okuniewskiej) poprzez jego przesunięcie na północ wraz z budową dojazdów na długości 470 m. Ciężar finansowania całej inwestycji, zgodnie z podpisanym dwa lata temu listem intencyjnym, podzielony został po połowie między PKP i miasto. O tym pisałam rok temu. Jak do tej pory nie udało się jednak podpisać porozumienia, więc o ogłoszeniu przetargu na projekt i budowę trzech przejazdów nie mogło być mowy. Jednak z najświeższych informacji wiem, że porozumienie ma zostać podpisane w listopadzie tego roku. Jest więc szansa, że cała procedura przetargowa ruszy w 2017 r. O postępach prac przy tej inwestycji będziemy Państwa informować na bieżąco.
Inaczej wygląda sytuacja z Wschodnią Obwodnicą Warszawy. Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Warszawie miała wydać decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach budowy fragmentu interesującej nas obwodnicy (czyli węzeł Drewnica – węzeł Zakręt) do końca kwietnia tego roku. W kwietniu obwieszczeniem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie termin ten został przesunięty do końca września. I oto 30 września ukazuje się kolejne obwieszczenie tegoż Dyrektora. Czytamy w nim, iż w związku ze skomplikowanym charakterem sprawy oraz koniecznością ponownego uzupełnienia dokumentacji decyzja nie zostanie wydana do dnia 30 września. W dalszej części pisma Dyrektor pisze, iż uzyskanie jednolitej wersji raportu umożliwi wystąpienie do Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Warszawie, zapewnienie udziału społeczeństwa, odniesienie się do uwag i wniosków oraz zapewnienie możliwości wypowiedzenia stronom postępowania w sprawie zebranych dowodów i materiałów. I przesuwa termin wydania decyzji do 30 kwietnia 2017 r.
Bardzo zainteresowały mnie strony postępowania, które będą mogły się wypowiedzieć. Dotychczasowe decyzje, pisma, obwieszczenia w rozdzielniku oprócz urzędów miasta Zielonka i Sulejówek oraz Dzielnicy Rembertów miały również Dzielnicę Wesoła. Ostanie obwieszczenie oficjalnie do Urzędu Dzielnicy Wesoła nie wpłynęło – brak go w rozdzielniku. Czyżby Regionalna Dyrekcja zapomniała o dzielnicy, która najgłośniej protestuje? Zwykłe przeoczenie? Na bieżąco będę Państwu przekazywała informacje w tej sprawie.
Zobacz również
Tagi: ul. 1 Praskiego Pułku, tunel, tunel pod torami, Wschodnia Obwodnica Warszawy
Komentarze użytkowników (0)
Dodaj komentarzKalendarz Imprez
Najbliższe wydarzenia
12 czerwca - 21 sierpnia 2022
Falenickie Koncerty Plenerowe 2022
5 - 26 sierpnia 2022
Potańcówki w Sinfonii Varsovii
6 - 28 sierpnia 2022
Bezpłatne rejsy i przeprawy promowe w Wawrze!


Nasza ankieta
Jaki sport najchętniej uprawiasz w Wesołej?