WARSZAWA:   Wesoła - Wawer - Praga Południe - Rembertów

Wybierz wydanie:

Logowanie

automatyczne logowanie
Zarejestruj się    Zapomniałem hasła

Sobota, 28 marca 2020 r.
Imieniny obchodzą: Aniela, Sykstus, Joanna

Harcerska Akcja Zimowa 2017

R. Poliszkiewicz i H. Zieliński  |  7 marca 2017

W lutym odbyło się zimowisko wędrowne, w którym udział brali wędrownicy ze szczepu 44 oraz zaprzyjaźnione kadry żeńskich drużyn ze środowiska 61 – Hobbitki i Rivendell. Była to podróż śladami Adama Sokolicy, znanego podróżnika, który stał się dla naszej wyprawy symbolem.

Trasa biegła przez Beskid Sądecki i Pieniny. Codziennie z całym ekwipunkiem przemierzaliśmy około 10 km. Co noc spaliśmy w innym miejscu. Na każdym kroku odkrywaliśmy uroki, jak to określają miejscowi, najbardziej zapomnianych gór w Polsce. Ale po kolei…

Dzień I (Barcice Dolne – Cyrla)
Po południu dotarliśmy do górskiej chaty, która z pewnych przyczyn nie może być nazywana schroniskiem. Ponad stuletnie zabudowania i wspaniali gospodarze tworzą klimat tego miejsca. W swoich pamiętnikach Sokolica wielokrotnie wspomina o beskidzkich owcach. Na własnej skórze odczuliśmy czym jest „Barani Szlak”, do którego poznania również zachęcamy.

Dzień II (Cyrla – Kosarzyska)
Pan Adam pisał „warto rano wstać i w góry gnać”. Poranek powitał nas słońcem, które od tej pory towarzyszyło nam przez cały wyjazd. Tego dnia pierwszy raz widzieliśmy panoramę oddalonych o kilkadziesiąt kilometrów Tatr. W Piwnicznej-Zdrój uzupełniliśmy zapasy żywności, by wieczorem dotrzeć do Stanicy Harcerskiej ZHP. Dziewczyny upiekły walentynkowe ciasto, czym podbiły serca chłopców.

Dzień III (Kosarzyska-Obidza)
Zdobyliśmy najwyższy szczyt Beskidu Sądeckiego – Radziejową. Podczas górskiej wędrówki wiele rzeczy potrafi człowieka zaskoczyć, nas zaskoczyło miejsce, w którym mieliśmy spędzić noc. Chatka niczym złowieszcze zabudowanie z „Jasia i Małgosi” nie zrobiła na nas dobrego wrażenia, jednak nie od dziś wiadomo, że życie bez przygód byłoby szalenie nudne. Ktoś znalazł napis na ścianie „Adam – tu byłem”. Z podniesioną głową rozpaliliśmy w piecu i pilnowaliśmy by jego wątpliwa konstrukcja nie pokrzyżowała nam planów dalszej podróży.

Dzień IV (Obidza-Durbaszka)
Ponownie byliśmy najwyżej, tym razem w Pieninach –  na Wysokiej – chociaż wcale taka wysoka nie była. Większość dnia poruszaliśmy się wzdłuż granicy Polsko-Słowackiej. Chwilę przed zachodem słońca dotarliśmy do schroniska „Pod Durbaszką”, gdzie zimowisko mieli nasi dobrzy znajomi. Ten nocleg zapamiętamy z ciepłej wody pod prysznicem, dobrego jedzenia i rudego kota nazywanego Adasiem.

Dzień V (Durbaszka-Szczawnica)
Z samego rana zeszliśmy z gór i dotarliśmy do Szczawnicy. Po treściwej owsiance byliśmy gotowi na ostateczne podejście, cel naszej wyprawy, szczyt noszący dumnie nazwisko znanego Polaka – Sokolicę. Po wyczerpującej walce z oblodzonym szlakiem w końcu dotarliśmy na spotkanie z sosną, która od przeszło pięciu wieków spogląda znad trzystumetrowego urwiska nad Dunajcem. Zrobiliśmy to! Nasze marzenie spełniło się, wielotygodniowe plany stały się rzeczywistością, reliktowe drzewko w górach namacalnym faktem. Nasza radość była wielka, zupełnie tak jak wymyślona postać Adama Sokolicy.

Z górskim pozdrowieniem,
Hej!

Tagi: zimowisko, zimowisko wędrowne, szczep 44, środowisko 61, harcerze, harcerstwo, wycieczka, Beskid Sądecki, Pieniny