WARSZAWA:   Wesoła - Wawer - Praga Południe - Rembertów

Wybierz wydanie:

Logowanie

automatyczne logowanie
Zarejestruj się    Zapomniałem hasła

Czwartek, 8 czerwca 2023 r.
Imieniny obchodzą: Ada, Maksymilian, Seweryn

Zdaniem trenera biznesu: Marka osobista kobiety w biznesie – Etykieta biznesu cz. 2

Renata Wrona  |  25 kwietnia 2017

W poprzednim artykule przybliżyłam Państwu kilka zasad biznesowego savoir-vivre’u. Dziś pora na kolejne wskazówki, jak zaprezentować się z najlepszej strony w kontaktach zawodowych.
 
Mowa ciała
- Swój profesjonalizm możesz podkreślić określonym zachowaniem niewerbalnym: postawą, uśmiechem, kontaktem wzrokowym i gestami. 
- Staraj się stać prosto i swobodnie.
- Unikaj nadmiernej gestykulacji, ale podczas rozmów staraj się trzymać ręce tak, aby były widoczne i gotowe do podkreślania ruchem twoich wypowiedzi.
- Stojąc, nie krzyżuj nóg i nie przestawaj z nogi na nogę. Najlepszą postawą jest lekkie rozstawienie nóg. 
- Jeśli siadasz i masz na sobie spódnicę czy sukienkę, sprawdź, czy nie odsłaniasz zbyt dużego fragmentu uda. 
- Na spotkaniu biznesowym unikaj zakładana nogi na nogę, raczej ustaw obie stopy równolegle, blisko siebie na podłodze.
 
Głos
- Ćwicz technikę operowania głosem. W biznesie, gdy dochodzi do stresujących sytuacji, nie może zdradzać twojego zdenerwowania podniesiony i piskliwy głos. 
- Trenuj kontrolowanie stresu.
- Spokój i opanowanie wyrażone intonacją są niezmiernie ważne podczas biznesowych rozmów.
 
Wyrażanie gotowości do współpracy
- W rozmowie z klientami podkreślaj indywidualny stosunek do ich potrzeb oraz życzeń.
- Wyrażaj gotowość do pomocy i współpracy.
- Używaj zwrotów świadczących o twojej uprzejmości.
- Traktuj rozmówcę z szacunkiem i nie pozwól na brak szacunku w stosunku do twojej osoby.
 
Wizytówka
- Podawaj wizytówkę z ręki do ręki, napisem skierowanym w stronę odbiorcy. Niedopuszczalne jest przesuwanie wizytówki po stole w stronę rozmówcy.
- O wizytówkę możesz poprosić, jeśli najpierw dałaś swoją.
- Nie wypada prosić o wizytówkę pracowników wysokiego szczebla.
- Zanim schowasz otrzymaną wizytówkę, przeczytaj ją uważnie. 
- Możesz, podczas prowadzonej rozmowy, położyć wizytówkę przed sobą, aby móc na nią zerkać. Ta technika jest pomocna zwłaszcza w sytuacji, gdy otrzymujesz kilka wizytówek i prowadzisz jednocześnie spotkanie z kilkoma osobami.
 
Punktualność
- Nie spóźniaj się. Spóźnienie na spotkania jest w bardzo złym tonie.
- Na ustalone spotkania wychodź z zapasem czasowym. 
- Jeśli jednak się spóźnisz – pamiętaj, aby przeprosić i krótko się usprawiedliwić.
- Jeśli umówiłaś się na telefon, oddzwoń.
 
Telefon
- Odbierając telefon, pamiętaj o przedstawieniu się. 
- Dzwoniąc, również się przedstaw.
- Jeśli rozmowa została przerwana, dzwoni ponownie osoba, która dzwoniła.
- Wysyłając SMS, napisz swoje nazwisko. Odbiorca nie musi zgadywać, kto do niego napisał.
- Prowadź rozmowy telefoniczne tak, aby nie przeszkadzać współpracownikom czy osobom w środkach komunikacji lub w restauracji.
- Wyłączaj telefon podczas spotkań biznesowych. 
- Niech twoje dziecko nie bawi się telefonem służbowym. Zawsze istnieje możliwość, że przez przypadek wybierze numer do twojego kontrahenta. 
 
Poczta elektroniczna
- Nie rozpoczynaj od słowa „Witam”, jest ono zarezerwowane do powitania kogoś, kto przyjechał do Ciebie w odwiedziny. Zachowaj grzecznościowe „Dzień dobry” lub „Szanowny Panie”.
- Przed wysłaniem wiadomości przeczytaj ją ponownie, aby sprawdzić, czy nie ma błędów i literówek.
- Jeśli prowadziłeś korespondencję i ktoś czeka na twoją odpowiedź, odpisz, nie zmuszaj kogoś do „ścigania” cię prośbą o odpowiedź.
 
Profesjonalizm i dyskrecja
- Sprawy prywatne zostawiaj za drzwiami swojego domu. 
- W pracy skup się na bieżących zadaniach.
- Prowadząc rozmowę w miejscach publicznych, unikaj podawania cudzych nazwisk.
- Unikaj negatywnych opinii na temat współpracowników czy kontrahentów. 
- Jeśli nie możesz o kimś powiedzieć czegoś dobrego, nie mów nic.
 
Podane przykłady z zakresu etykiety biznesu pomogą ci w budowaniu profesjonalnej marki kobiety biznesu. Znajomość zasad etykiety biznesu jest dziś niezbędna dla każdego managera, jest istotna w utrzymywaniu poprawnych relacji z klientami, partnerami i współpracownikami. Obowiązuje nie tylko na spotkaniach, ale także podczas rozmów telefonicznych i wymiany korespondencji zarówno tradycyjnej, jak i elektronicznej. 
 
Autorka:
Renata Wrona, PR managerka, trenerka rozwoju osobistego i biznesu, coach ICF, autorka książki z zakresu sukcesu, rozwoju i relacji w życiu kobiety „Szczęśliwa kobieta – rozwój, kariera, miłość”. Ekspertka w dziedzinie budowania marki i kreowania marki osobistej, komunikacji interpersonalnej, public relations, wystąpień publicznych, etykiety w biznesie oraz budowania pewności siebie i asertywności. Prowadzi szkolenia z doskonalenia kompetencji osobistych, interpersonalnych i menedżerskich oraz sesje coachingowe, pomagając uczestnikom w osiąganiu najlepszej wersji siebie samego. (www.renatawrona.pl)

Tagi: zdaniem trenera biznesu, trener biznesu, biznes, kobieta w biznesie, etykieta biznesu, marka osobista


Komentarze użytkowników (0)

Dodaj komentarz
stalgast2

Kalendarz Imprez

Czerwiec 2023
PnWtSrCzwPtSoNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Najbliższe wydarzenia


10 maja - 27 września 2023

Psie spacery z trenerem psów w Wesołej

Sobota, 10 czerwca 2023

Starowarszawski Piknik Rodzinny w Wesołej - już 10 czerwca!

Zgłoś wydarzenie

Archiwum wydań drukowanych
 

Nasza ankieta

Jaką potrawę wielkanocną lubisz najbardziej?

barszcz biały z kiełbasą
żurek na zakwasie
pieczona biała kiełbasa
pasztet wielkanocny
mazurek
pascha
wielkanocna baba
sernik
inne
Zobacz wyniki

Newsletter

Zaprenumeruj nasz newsletter. Wpisz swój adres e-mail:
Zapisz Usuń