WARSZAWA:   Wesoła - Wawer - Praga Południe - Rembertów

Wybierz wydanie:

Logowanie

automatyczne logowanie
Zarejestruj się    Zapomniałem hasła

Poniedziałek, 20 listopada 2017 r.
Imieniny obchodzą: Edyta, Edmund, Anatol

Zdaniem trenera biznesu: Zachowanie kobiety biznesu

Renata Wrona  |  24 października 2017

Według badań firmy Grant Thornton International „Women in Business 2015” kobiety są coraz bardziej doceniane w biznesie i cieszą się rosnącym zaufaniem wśród przełożonych i podwładnych. Wiem, że w kobietach drzemie ogromny potencjał i siła. Ne na darmo coraz więcej kobiet rozpoczyna też własne biznesy oparte na swoich pasjach i odnoszą spektakularne sukcesy.

Problemem wielu kobiet stawiających pierwsze kroki w biznesie jest kwestia zachowania i biznesowych manier. Część kobiet boi się, że nie będą traktowane poważnie i pozbywają się kobiecych cech, upodabniając się do mężczyzn, część zaś próbuje kokietować podczas służbowych spotkań i wykorzystywać swoje kobiece wdzięki do zdobycia przewagi. Oba zachowania nie sprawdzają się na dłuższą metę i mogą spowodować znacznie więcej problemów niż zysków w świecie biznesu. Poniżej podaję kilka rad, które mogą być przydatne w tych pierwszych krokach.


Równość

Funkcjonując w środowisku biznesowym, kobieta ma takie same prawa i obowiązki jak mężczyzna. Nie powinna więc oczekiwać szczególnych względów ze strony panów. W relacjach biznesowych liczy się pozycja w hierarchii zawodowej, nie zaś płeć czy wiek. Dotyczy to chociażby kolejności podawania ręki przy powitaniu, przechodzenia przez drzwi czy zasiadania przy stole. W kontaktach biznesowych stosuj zasadę precedencji wynikającej z hierarchii służbowej. Nie podawaj ręki do ucałowania, nie czekaj, aż mężczyzna przepuści cię w drzwiach, nie pozwalaj, aby mężczyzna zapłacił za ciebie w restauracji. Zachowania tzw. dobrego wychowania, które tradycyjnie przysługują kobiecie w kontaktach prywatnych, nie powinny mieć miejsca w środowisku biznesowym. W relacjach biznesowych obowiązuje pełny parytet. Kobieta płaci za siebie, jeśli jest to spotkanie z kolegami z pracy. Wyjątkiem jest proszony lunch biznesowy, wtedy płaci strona zapraszająca. Jeśli zgodzisz się na to, aby podczas służbowego spotkania płacił za ciebie mężczyzna, aby całował cię na powitanie w rękę i podsuwał krzesło, automatycznie ustawiasz się w pozycji kobiety „zdobywanej” i tracisz równorzędność w negocjacjach. Kobieta powinna starać się zachować równouprawnienie i nie dopuszczać do sytuacji podkreślających różnicę płci na etapie codziennych manier biznesowych.

 

Empatia w zarządzaniu

Wiele badań pokazuje, że wprawdzie mniejsza liczba firm jest zarządzana przez kobiety, to jednak te firmy charakteryzują się bardziej przyjazną i empatyczną atmosferą w pracy, łagodniejszymi obyczajami i jednocześnie większą elastycznością i gotowością na nowe wyzwania i innowacyjność. To wspaniała wiadomość.

Warto jednak podkreślić, że w sytuacjach zawodowych, gdy piastujesz kierownicze stanowisko i gdy zespół jest mieszany, powinnaś kierować się zasadami:

  • Równo i sprawiedliwie traktuj wszystkich współpracowników, bez względu na ich wiek, narodowość czy płeć. Stawiam ten punkt jako pierwszy, ponieważ z przykrością obserwuję, że często panie, które zajmują wyższe stanowiska, dyskwalifikują inne kobiety w relacjach zawodowych, preferując współpracę z panami. Panie często mówią, że z mężczyznami współpracuje się im łatwiej, czują się też bardziej doceniane jako pracownicy przez mężczyzn niż przez inne kobiety. To przykre, biorąc pod uwagę jak bardzo panowie potrafią się wspierać w biznesach, a ich rywalizacja ma „zdrowe”, a nie podszyte zawiścią barwy.

  • Zwracaj uwagę pracownikowi, który zachowuje się w sposób przez ciebie nieakceptowany. Zachowuj się przy tym stanowczo i asertywnie, zachowując takt i dyplomację. Postaraj się zaangażować pracownika we wspólne rozwiązanie zaistniałego problemu.

  • Bądź uprzejma dla wszystkich w firmie, zarówno dla przełożonych, podwładnych, jak i pracowników innych działów. Rozmawiaj z nimi, bądź zainteresowana ich sprawami zawodowymi oraz życiem prywatnym, w stopniu, w jakim oni chcą cię dopuścić do swoich prywatnych spraw. Taka empatyczna i opiekuńcza postawa łagodzi obyczaje w pracy i pozwala w sposób bezkonfliktowy rozwiązywać trudne sytuacje zawodowe.

Staraj się być sobą, wzoruj się na autorytetach, korzystaj z porad specjalistów, ale nikogo nie naśladuj. Oryginalność i autentyczność jest dziś w cenie.

Życzę ci, abyś odniosła zawodowy sukces i abyś miała odwagę wspierać w osiąganiu sukcesu kolejne mądre i zdolne kobiety, abyś wyzbyła się niepotrzebnej zazdrości i uwierzyła, że razem możecie osiągnąć więcej - i ty, i twoja współpracowniczka.

Tagi: zdaniem trenera biznesu, trener biznesu, kobieta w biznesie, biznes


Komentarze użytkowników (0)

Dodaj komentarz
Stalgast

Kalendarz Imprez

Listopad 2017
PnWtSrCzwPtSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Najbliższe wydarzenia


20 - 21 listopada 2017

Nowe zasady selektywnej zbiórki odpadów komunalnych

Środa, 22 listopada 2017

Premiera spektaklu "Zimny prysznic"

Piątek, 24 listopada 2017

Akcja krwiodawstwa w Wesołej

Zgłoś wydarzenie

Wesbud
Archiwum wydań drukowanych
 

Nasza ankieta

Czy weźmiesz udział w konsultacjach dotyczących obwodnicy śródmiejskiej przebiegającej przez rondo Wiatraczna?

Tak, bo chcę wyrazić swoją opinię
Tak, bo jednostki administracyjne powinny znać zdanie mieszkańców stolicy
Tak, bo wierzę, że mój głos ma znaczenie
Nie, bo i tak jednostki administracyjne zrobią, co uważają za stosowne
Nie, bo nie obchodzi mnie ta inwestycja
Zobacz wyniki
Kurek Foto

Newsletter

Zaprenumeruj nasz newsletter. Wpisz swój adres e-mail:
Zapisz Usuń