WARSZAWA:   Wesoła - Wawer - Praga Południe - Rembertów

Wybierz wydanie:

Logowanie

automatyczne logowanie
Zarejestruj się    Zapomniałem hasła

Sobota, 20 października 2018 r.
Imieniny obchodzą: Ireny, Kleopatry, Jana

Okiem coacha: Bądź pewna siebie!

Joanna Godecka  |  4 kwietnia 2018

Pisząc dla Was felietony, dość często nawiązuję do dobrej samooceny, która sprawia, że potrafimy korzystać z tego, co przynosi życie! Co powiecie na podjęcie wyzwania – 30-dniowy trening poczucia własnej wartości? To co prawda zbyt mało, aby obwieścić pełen sukces, ale dostatecznie dużo, aby wyrobić w sobie nowe nawyki i zmienić podejście do wielu istotnych kwestii. Potem należy się trzymać ustalonych zasad i nie zbaczać ze ścieżki rozwoju.

Dziś w prezencie dla czytelników „Wiadomości Sąsiedzkich” cztery pierwsze dni treningu:)

Dzień 1

Wyłącz automatycznego pilota

Wydaje ci się, że świetnie siebie znasz? Być może, ale aby poprawić swoją samoocenę, warto przyjrzeć się temu, czego na co dzień nie dostrzegasz. A więc na początek wyłącz automatycznego pilota! Przyglądaj się uważniej swoim reakcjom, słuchaj słów, które wypowiadasz, a przede wszystkim zgłębiaj swoje motywacje.

Co sprawiło, że powiedziałam komplement koleżance? Czy chciałam jej zrobić przyjemność, czy chcę, żeby mnie lubiła? Czy był on szczery?

Co sprawiło, że zdenerwowałem się, gdy utknąłem w korku i okazało się, że spóźnię się do pracy? Czy to skaza na moim idealnym wizerunku, bo przecież NIGDY się nie spóźniam? A może obawiam się sarkastycznej uwagi szefa? Czy moja samoocena na tym ucierpi?

Co z kolei spowodowało, że minęłam się nieco z prawdą, opowiadając znajomym o randce? Trochę wyretuszowałam obrazek, zamiast powiedzieć, że nie zaiskrzyło także i z jego strony. 

Co mnie najbardziej ucieszyło, gdy dowiedziałam się, że dostanę specjalną premię? Uznanie czy perspektywa zakupu nowej torebki?

Twoje zadanie na dziś: Po prostu lepiej poznać… siebie.

Twoje przesłanie na dziś: Jestem ciekawy/-a swoich najskrytszych motywacji!

 

Dzień 2

Używaj lustra

Bynajmniej nie chodzi mi o poprawianie fryzury i makijażu ani o to, byś szkolił/-a się w próżności. To inni ludzie są lustrem, w którym się przeglądasz. Jak to działa?

Jednych spośród nich lubisz, niekoniecznie uświadamiając sobie, za co konkretnie, a do innych z kolei nie czujesz sympatii, czasem także bez racjonalnych przesłanek. Kluczem do tego przyciągania i odpychania jesteś… ty sam/-a.

Cechy, które cię pociągają i które sprawiają, że kogoś lubisz lub podziwiasz, dostrzegasz zapewne u siebie. Lubisz osoby uważne, troskliwe, przyjazne? Czy aby nie jesteś taki/-a?

Ci, których postrzegasz negatywnie, są reprezentantami tych cech, których u siebie nie akceptujesz. Jeśli na przykład drażnią cię ludzie zajmujący wiele przestrzeni i skupiający na sobie uwagę, najczęściej świadczy to o tym, że ty także masz taką potrzebę, lecz ją tłumisz. Na tej zasadzie ludzie, którzy sobie czegoś odmawiają, np. mając pruderyjny stosunek do seksu, próbują walczyć z każdym przejawem swobody w tym zakresie.

Takie wnikliwe spojrzenie na sympatie i antypatie rzuci jaśniejsze światło na twoją samoocenę i pozwoli zyskać dostęp do wiedzy na własny temat. Zamiast złościć się na tych, którzy (na przykład) brylują i usuwają cię w cień – zauważysz swoją potrzebę i być może (zachęcam cię do tego) nauczysz się świadomie ją realizować.

Twoje zadanie na dziś: Zastanów się, jakie osoby (ich cechy) cię denerwują i uczciwie skonfrontuj się z potrzebą, którą tłumisz.

Twoje przesłanie na dziś: Akceptuję swoje potrzeby!

 

Dzień 3

Sprecyzuj swoje wyzwanie

Wybierz konkretny cel, nad którym chcesz pracować. Bądź świadomy, jakich rezultatów oczekujesz.

Np.: Chcę czuć się swobodnie wśród ludzi.

Chcę bezstresowo nawiązywać znajomości, przestać się bać odrzucenia.

Chcę stać się asertywny/-a w relacjach i mówić głośno o tym, czego potrzebuję.

Chcę swobodnie wypowiadać się w grupie.

Chcę akceptować swój wygląd itp.

Twoje zadanie na dziś: Odpowiedz sobie na pytanie – po czym poznam, że mi się udało.

Choć jesteś dopiero na stracie, poświęć dziś trochę czasu na myślenie o tym, jak to będzie, gdy osiągniesz cel. Jak się będziesz czuł/-a?

Twoje przesłanie na dziś: Jestem w stanie osiągnąć to, na czym mi zależy. Zrobię to!

 

Dzień 4

Zacznij myśleć językiem korzyści

Zrób listę korzyści. Dzięki temu, że podniosę swoją samoocenę:

- będę szczęśliwszy/-a,

- osiągnę więcej w życiu,

- odważę się na więcej,

- zacznę odnosić sukcesy,

- przestanę wycofywać się, a potem żałować itp.

Twoje zadanie na dziś: Zrób ćwiczenie wizualizacyjne

Być jak… (i tu wpisz nazwisko swojego idola)

Czy jest osoba, która prezentuje dokładnie to, do czego aspirujesz? Czy jest tak naturalna, swobodna, błyskotliwa lub asertywna, jak ty pragniesz być? Nieważne, czy jest realną postacią i czy ją znasz osobiście. Może jest to postać z jakiegoś filmu, a może byłeś kiedyś na jej wykładzie lub jest to po prostu koleżanka z pracy?

Usiądź wygodnie, a potem pomyśl o tej osobie i wyobraź sobie, że przed tobą znajduje się kinowy ekran i widzisz na nim tę postać, obserwujesz ją. Co w jej ruchach, zachowaniu, mimice, tembrze głosu ci się podoba?                                                                                           

Następnie „zobacz”, jak osoba ta schodzi z ekranu i znajduje się w tym samym pokoju co ty, ale ciebie nie widzi. Stań za jej plecami i podążając za nią, staraj się naśladować jej ruchy, gesty, mimikę – tak jakbyś był cieniem.

A teraz ta osoba znika, zostajesz tylko ty i nadal poruszasz się, mówisz, gestykulujesz jak ta osoba. Poczuj, że to wszystko, co stanowi jej siłę i urok, ty też posiadasz.

 

Twoje przesłanie na dziś: Wspaniale się czuję, kiedy wierzę w siebie.

Pełny 30-dniowy trening jest dostępny w mojej książce „Bądź pewna siebie”. Niech Was nie zmyli tytuł, treść jest uniwersalna :)

Życzę szybkich postępów.

Tagi:


Komentarze użytkowników (0)

Dodaj komentarz
stalgast

Kalendarz Imprez

Październik 2018
PnWtSrCzwPtSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Najbliższe wydarzenia


Niedziela, 21 października 2018

Straż miejska pomoże osobom o ograniczonej sprawności ruchowej w dotarciu do lokali wyborczych

Niedziela, 21 października 2018

Czas wyborów

Niedziela, 21 października 2018

Wielkie Dzieła, Wielcy Wykonawcy

Zgłoś wydarzenie

Archiwum wydań drukowanych
 

Nasza ankieta

Co myślisz o uproszczonych taryfach na 1 i 2 strefę komunikacji miejskiej?

Świetny pomysł! Teraz nie będzie chaosu z 1 i 2 strefą
Jestem bardzo zadowolona/zadowolony z tego pomysłu. Wreszcie jadąc poza Warszawę nie będę musiała/musiał kupować dodatkowego biletu
Nie odczuję różnicy. Podróżuję tylko w obrębie administracyjnym Warszawy
Nie jeżdżę komunikacją miejską
Nie mam zdania
Zobacz wyniki
Kurek Foto

Newsletter

Zaprenumeruj nasz newsletter. Wpisz swój adres e-mail:
Zapisz Usuń