WARSZAWA:   Wesoła - Wawer - Praga Południe - Rembertów

Wybierz wydanie:

Logowanie

automatyczne logowanie
Zarejestruj się    Zapomniałem hasła

Poniedziałek, 18 czerwca 2018 r.
Imieniny obchodzą: Elżbieta, Paula, Marek

Aktualności z SP nr 171

Uczniowie kl. 3b z wychowawczynią Ewą Florczuk/ Małgorzata Męczyńska Ewa Kacprzak  |  14 czerwca 2018

Dobra zabawa i duża dawka wiedzy – tak można określić wyjazd młodzieży gimnazjalnej ze Szkoły Podstawowej nr 171 im. Stanisława Staszica na zieloną szkołę. Wycieczka odbyła się w dniach 14-18 maja.

Pierwszy dzień spędziliśmy, zwiedzając malowniczą poznańską starówkę i Ostrów Tumski. Drugi dzień to wyjazd do Berlina, tam podziwialiśmy panoramę miasta z wieży telewizyjnej, widok naprawdę zapierał dech w piersiach. Następnie udaliśmy się na tzw. „Wyspę muzeów”, gdzie zwiedziliśmy Muzeum Pergamońskie, a w nim niezwykle piękne budowle z czasów antycznych. Kolejne miejsca, które znalazły się na naszym szlaku, to Reichstag –siedziba niemieckiego parlamentu, Brama Brandenburska, Aleja pod Lipami, Pomnik Żydów pomordowanych w czasie II wojny światowej i na koniec bardzo ciekawe Muzeum Techniki. W trzecim dniu wycieczki przyjechaliśmy do Poczdamu, tu zachwyciło nas miasteczko filmowe „Filmpark Babelsberg”, gdzie świetnie się bawiliśmy, uczestnicząc w różnych pokazach interaktywnych. Zwieńczeniem całego dnia w tej filmowej krainie  był niesamowity pokaz kaskaderski. W Poczdamie podziwialiśmy również piękne budowle pałacowe, w tym najbardziej znany pałac Sanssouci z pięknymi ogrodami. W następnym dniu, już w naszym ojczystym kraju, byliśmy w muzeum poświęconym pisarzowi i podróżnikowi Arkademu Fiedlerowi w Puszczykowie. Następnie celem naszej szkolnej podróży był przepiękny pałac w Rogalinie i osada w Biskupinie. Wieczorem mogliśmy sprawdzić swoje kulinarne możliwości, piekąc bułeczki. Ostatni dzień naszej wycieczki spędziliśmy, zwiedzając Gniezno, Muzeum Pierwszych Piastów i gród Mieszka I na Ostrowie Lednickim. Zmęczeni, ale bardzo zadowoleni, z bagażem ciekawych przygód i niezapomnianych wrażeń, wróciliśmy do Warszawy. Wycieczka na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci.

Dzień Mamy i Taty

Dzień Mamy i Taty to doskonała okazja do spędzenia wspólnie czasu przez rodziców z dziećmi. Uczniowie z klas IIa i IIb zaprosili swoich kochanych rodziców do świętowania tego dnia w szkole. Na początku spotkania rodzice rozpoznawali siebie w portretach, które dzieci wykonały wcześniej. Uczniowie przygotowali scenariusz, w którym wiersze dedykowane rodzicom przeplatały się z piosenkami dla mam i tatusiów. Na zakończenie grupa taneczna składająca się z uczniów przygotowała pod kierownictwem pana Jakuba Guta, tancerza scenicznego i choreografa, układ taneczny, który zaprezentowała zebranym gościom. Zwieńczeniem uroczystości był wspólny poczęstunek w klasach przygotowany przez rodziców.