WARSZAWA:   Wesoła - Wawer - Praga Południe - Rembertów

Wybierz wydanie:

Logowanie

automatyczne logowanie
Zarejestruj się    Zapomniałem hasła

Niedziela, 28 lutego 2021 r.
Imieniny obchodzą: Makary, Prokop, Hilary

W zmierzchu gimnazjów, cz. II - Przygotowanie oświaty publicznej do roku szk. 2018/2019 w Wesołej

Marian Mahor  |  19 października 2018

W poprzednim numerze „Wiadomości Sąsiedzkich” w części I artykułu pisałem obszernie o skutkach „Wielkiej Reformy Edukacji”, jej wpływie na oświatę w Wesołej.

  Pokłosie reformy edukacji

Skutki reformy odczuwalne są  przede wszystkim w warstwie sieci szkół, zwłaszcza w Starej Miłośnie, gdzie, okazało się, konieczne jest utworzenie trzeciej szkoły podstawowej – liczba uczniów obwodowych w ośmiu, a nawet dziewięciu (z „zerówkami”) rocznikach na osiedlu (docelowo około 1800) nie pomieściłaby się w dwóch obiektach: przy ul. Cieplarnianej i przy ul. Trakt Brzeski. Zniknięcie gimnazjów z mapy sieci szkół i nieodpowiedzialne skumulowanie przez twórców reformy dwóch roczników – absolwentów „podstawówek” i absolwentów gimnazjów - w rekrutacji do szkół ponadpodstawowych (liceów, techników itp.) wywołało w dzielnicy gorączkę natychmiastowego uruchomienia w dzielnicy właśnie takiej placówki oświatowej. Tak jak pisałem, po przeprowadzonych konsultacjach społecznych, w których potwierdzona została taka potrzeba, obecny zarząd dzielnicy przygotuje we współpracy z Biurem Edukacji dla następnego, utworzonego po wyborach zarządu stosowny materiał analityczny i racjonalne rozwiązania tego problemu. Istotna będzie tutaj ścisła współpraca z przyszłymi władzami m.st. Warszawy, gdyż jak to wielokrotnie podkreślałem, prowadzenie liceum nie jest zadaniem dzielnicy, lecz gminy, którą w naszym przypadku jest miasto stołeczne. Pisałem też o problemach kadrowych wywołanych niekorzystnymi zmianami w rozwoju i awansie zawodowym nauczycieli, a tym samym w uzyskiwaniu korzystniejszych zarobków u nas w dzielnicy i ogólnie w Warszawie. Dziś słów kilka o kwestiach bardziej rutynowych związanych z przygotowaniem oświaty do nowego roku szkolnego.

    Remonty placówek oświatowych

W szkołach podstawowych i przedszkolach zostały przeprowadzone prace remontowe. Polegały one głównie na malowaniu sal i korytarzy, cyklinowaniu podłóg, remoncie łazienek, uzupełnianiu bądź wymianie terakoty, remoncie boisk i sal gimnastycznych.

W Szkole Podstawowej nr 171 wkopano rynny i doprowadzono ich odpływy do studzienek deszczowych, wymieniono również płytki na schodach w dwóch wejściach oraz w jednej sali odgrzybiono ścianę. W Szkole Podstawowej nr 172 wykonano remont schodów wejściowych do szkoły. Remont nawierzchni boiska trwa w Szkole Podstawowej nr 173. Ponadto w szkole remontowana jest duża sala gimnastyczna i jej zaplecze sanitarne. W Szkole Podstawowej nr 174 zostanie wkrótce wymieniona część drzwi wewnętrznych. Zakończono wymianę, naprawę i malowanie sceny teatralnej. W Szkole Podstawowej nr 353 naprawiono podmurówkę, obłożono ściany w jednym z korytarzy wykładziną, co ma zabezpieczać je przed uszkodzeniami. W Szkole Podstawowej nr 385 przeprowadzono kompleksowy remont boisk polegający na wymianie nawierzchni, podjazdu dla niepełnosprawnych, wykonaniu oświetlenia oraz renowacji trybun.

W terminie zakończone zostały prace remontowe w przedszkolach: w Przedszkolu nr 262 renowacja betonowej ścieżki rowerowej w ogrodzie przedszkolnym, w  Przedszkolu nr 259 wyremontowano 3 łazienki, wymieniono podłogi w szatniach w „starej” części przedszkola i pomalowano ogrodzenie, w Przedszkolu nr 260 wykonano głównie prace malarskie i cyklinowanie parkietów, natomiast w  Przedszkolu nr 261 odbył się generalny remont kuchni.

Przedszkole nr 434 nie wymagało remontów. Jeszcze przed wakacjami zamontowano w oknach rolety.

     Inwestycje dotyczące nowej infrastruktury

Trwają prace związane z rozbudową Szkoły Podstawowej nr 173. Nowe sale będą gotowe na przyjęcie uczniów w roku szkolnym 2019/2020.

Gotowa jest koncepcja rozbudowy Szkoły Podstawowej nr 174. Obecnie oczekujemy na decyzję lokalizacji celu publicznego. Po otrzymaniu decyzji zostanie przeprowadzona procedura zapytań ofertowych w celu wyłonienia wykonawcy projektu rozbudowy.

Zgodnie z koncepcją Szkoła Podstawowa nr 174 zostanie rozbudowana o 5 sal lekcyjnych, salę przeznaczoną do zajęć integracji sensorycznej oraz pokój do zajęć indywidualnych, a także dwie toalety. Szacowany termin oddania do użytkowania przewidywany jest na rok 2020.

     Dowóz dzieci niepełnosprawnych

W dniu 27 lipca 2018 r. został rozstrzygnięty przetarg pod nazwą „Transport i opieka nad dziećmi niepełnosprawnymi do placówek oświatowych w roku szkolnym 2018/2019”. W postępowaniu przetargowym wyłoniono firmę Luxury Medical Care Sp. z o.o. – Sp.k. i Agnieszka Świeboda prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Agnieszka Świeboda. Na podstawie złożonych wniosków w postępowaniu uwzględniono 23 dzieci. Inną formą realizacji obowiązku związanego z dowożeniem dzieci niepełnosprawnych na zajęcia oświatowe są umowy ryczałtowe z rodzicami. Szacujemy, że zostanie zawartych około 30 umów (rodzice nadal składają wnioski).

      Sprawy kadrowe

Odnotować należy przede wszystkim konkurs na stanowisko dyrektora Przedszkola nr 260 w Warszawie przy ul. Trakt Brzeski 85. W jego wyniku stanowisko dyrektora placówki, od dnia 1 czerwca 2018 r., powierzono Pani Małgorzacie Masicz.

W sierpniu przeprowadzono egzaminy dla nauczycieli ubiegających się o awans na stopień nauczyciela mianowanego. Przystąpiło do nich 8 nauczycieli i wszyscy zdali egzamin.

Za zapewnienie pełnej obsady kadry pedagogicznej i administracyjnej w poszczególnych placówkach oświatowych odpowiadają dyrektorzy placówek. Problemy kadrowe, o których pisałem na wstępie, nie ominęły dzielnicy, ale są one „z grubsza” opanowane i – jak zapewniają dyrektorzy - „pod kontrolą”. Myślę, że wymiernym wsparciem w tym zakresie będzie przyjęta 30 sierpnia br. uchwała Rady m.st. Warszawy w sprawie regulaminu dotyczącego niektórych zasad wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w przedszkolach, szkołach i placówkach prowadzonych przez m.st. Warszawę, na podstawie której wzrosną m.in. stawki dodatku funkcyjnego dla dyrektorów, wicedyrektorów, kierowników świetlic, a także dla wychowawców oddziałów, co jest uzasadnione zwiększoną liczbą zadań wynikającą z realizowanej reformy oświaty. Podjęcie powyższej uchwały to skutki finansowe dla budżetu m.st. Warszawy ok. 15 mln w 2018 r. i 45 mln w 2019 r. W przeciwieństwie do innych obietnic, ta jest wiarygodna, gdyż związana bezpośrednio z budżetem m.st. Warszawy, na który jako samorząd mamy realny wpływ.

Przed nami kolejny rok burzliwego „konsumowania dobrodziejstw” zaserwowanych przez Reformę. Rok z pewnością niełatwy, ale jestem przekonany, że wspólnie: uczniowie, nauczyciele, rodzice i organ prowadzący poradzimy sobie w Wesołej jak zawsze w sposób doskonały. Życzę samych pozytywnych emocji i sukcesów edukacyjnych wszystkim

Tagi: sprawy, kadrowe, inwestycje, dotyczące, infrastruktury, dowóz, dzieci, niepełnosprawnych, remonty


Komentarze użytkowników (0)

Dodaj komentarz
stalgast
Zgłoś wydarzenie

Mazowiecka 18
Archiwum wydań drukowanych
 

Nasza ankieta

Czy uważasz, że zimą jezdnie i chodniki powinny być posypywane solą?

Tak, nie widzę przeciwwskazań
Tak, dzięki tej metodzie jest zdecydowanie bezpieczniej na jezdniach oraz chodnikach
Nie, sól nie jest dobrym rozwiązaniem
Nie, ponieważ sól szkodzi przyrodzie
Są lepsze metody na poprawę bezpieczeństwa na jezdniach i chodnikach
Nie mam zdania
Nie, sól niszczy samochody, a pieszym buty
Zobacz wyniki
wodociągowa

Newsletter

Zaprenumeruj nasz newsletter. Wpisz swój adres e-mail:
Zapisz Usuń