WARSZAWA:   Wesoła - Wawer - Praga Południe - Rembertów

Wybierz wydanie:

Logowanie

automatyczne logowanie
Zarejestruj się    Zapomniałem hasła

Poniedziałek, 8 marca 2021 r.
Imieniny obchodzą: Beata, Stefan, Wincenty

Zaprogramuj swoją przyszłość…

Jolanta Bialik, Nauczyciel informatyki, SSP 12 im. E. Bułhaka  |  17 października 2019

Tenis, pływanie, judo… a teraz także programowanie – dodatkowe zajęcia nastawione na rozwój kompetencji cyfrowych coraz szybciej pną się po drabinie najchętniej wybieranych zajęć popołudniowych dla uczniów. Entuzjazm podzielają zarówno dzieci, jak i rodzice – w końcu to idealne połączenie „przyjemnego z pożytecznym”. W ciągu najbliższej dekady kompetencje młodych ludzi z zakresu programowania mogą być znacznie wyższe niż obecnie, a lepsza jakość usług umożliwi wydajniejszą i bardziej twórczą aktywność pracowników.

Podstawowe zadanie szkoły – alfabetyzacja w zakresie czytania, pisania i rachowania wymaga dzisiaj poszerzenia o alfabetyzację w zakresie myślenia komputacyjnego przy użyciu odpowiednio dobranej aplikacji lub języka programowania. Tak rozumiane programowanie jest częścią zajęć informatycznych od najmłodszych lat, wpływa na sposób nauczania innych przedmiotów, służy właściwemu rozumieniu pojęć informatycznych i metod informatyki. Wspomaga kształcenie takich umiejętności, jak: logiczne myślenie, precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów; sprzyja dobrej organizacji pracy, buduje kompetencje potrzebne do pracy zespołowej i efektywnej realizacji projektów. W warunkach szybko zmieniającej się technologii te umiejętności są ponadczasowe, trwalsze niż jakiekolwiek środowisko programowania czy aplikacje. Umiejętności nabyte podczas programowania są przydatne na zajęciach z innych przedmiotów, jak i później w różnych zawodach, niekoniecznie informatycznych. Podsumowując: dzięki nauce programowania wspieramy tzw. kompetencje przyszłości, czyli: stymulację logicznego, przyczynowo-skutkowego myślenia oraz nastawienie na wyszukiwanie błędów i rozwiązywanie problemów.

Pamiętajmy, iż drugorzędny jest język, nauka programowania na pewno zaowocuje i przyniesie korzyści w przyszłości. Podstawowe mechanizmy w każdym języku programowania są takie same i gdy je poznamy, będziemy mogli używać dowolnego języka, najlepszego w danej sytuacji.

Tagi: uczniowie, czas, wspólna, refleksja, programowanie, nauka, informatyka, cel, sytuacja, twórczość, dopasowanie,


Komentarze użytkowników (0)

Dodaj komentarz
stalgast

Kalendarz Imprez

Marzec 2021
PnWtSrCzwPtSoNd
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031

Najbliższe wydarzenia


25 lutego - 8 marca 2021

Najlepsza architektura. Konkurs dla wszystkich

Poniedziałek, 8 marca 2021

Praca WOM i BAiSO

Poniedziałek, 8 marca 2021

Posiedzenie Komisji Ochrony Środowiska i Krajobrazu Rady Dzielnicy Wawer

Zgłoś wydarzenie

Mazowiecka 18
Archiwum wydań drukowanych
 

Nasza ankieta

Co robisz ze zbędną odzieżą własną i swojej rodziny?

Oddaję rodzinie lub znajomym
Wrzucam do pojemnika z odzieżą używaną
Sprzedaję w internecie lub oddaję do komisu
Wyrzucam do śmieci
Oddaję w trakcie bezpośrednich zbiórek odzieży przeprowadzanych np. przez fundacje
Oddaję do PCK lub Caritasu
Inny sposób postępowania
Zobacz wyniki
wodociągowa

Newsletter

Zaprenumeruj nasz newsletter. Wpisz swój adres e-mail:
Zapisz Usuń