WARSZAWA:   Wesoła - Wawer - Praga Południe - Rembertów

Wybierz wydanie:

Logowanie

automatyczne logowanie
Zarejestruj się    Zapomniałem hasła

Wtorek, 19 listopada 2019 r.
Imieniny obchodzą: Elżbieta, Seweryn, Paweł

Zaprogramuj swoją przyszłość…

Jolanta Bialik, Nauczyciel informatyki, SSP 12 im. E. Bułhaka  |  17 października 2019

Tenis, pływanie, judo… a teraz także programowanie – dodatkowe zajęcia nastawione na rozwój kompetencji cyfrowych coraz szybciej pną się po drabinie najchętniej wybieranych zajęć popołudniowych dla uczniów. Entuzjazm podzielają zarówno dzieci, jak i rodzice – w końcu to idealne połączenie „przyjemnego z pożytecznym”. W ciągu najbliższej dekady kompetencje młodych ludzi z zakresu programowania mogą być znacznie wyższe niż obecnie, a lepsza jakość usług umożliwi wydajniejszą i bardziej twórczą aktywność pracowników.

Podstawowe zadanie szkoły – alfabetyzacja w zakresie czytania, pisania i rachowania wymaga dzisiaj poszerzenia o alfabetyzację w zakresie myślenia komputacyjnego przy użyciu odpowiednio dobranej aplikacji lub języka programowania. Tak rozumiane programowanie jest częścią zajęć informatycznych od najmłodszych lat, wpływa na sposób nauczania innych przedmiotów, służy właściwemu rozumieniu pojęć informatycznych i metod informatyki. Wspomaga kształcenie takich umiejętności, jak: logiczne myślenie, precyzyjne prezentowanie myśli i pomysłów; sprzyja dobrej organizacji pracy, buduje kompetencje potrzebne do pracy zespołowej i efektywnej realizacji projektów. W warunkach szybko zmieniającej się technologii te umiejętności są ponadczasowe, trwalsze niż jakiekolwiek środowisko programowania czy aplikacje. Umiejętności nabyte podczas programowania są przydatne na zajęciach z innych przedmiotów, jak i później w różnych zawodach, niekoniecznie informatycznych. Podsumowując: dzięki nauce programowania wspieramy tzw. kompetencje przyszłości, czyli: stymulację logicznego, przyczynowo-skutkowego myślenia oraz nastawienie na wyszukiwanie błędów i rozwiązywanie problemów.

Pamiętajmy, iż drugorzędny jest język, nauka programowania na pewno zaowocuje i przyniesie korzyści w przyszłości. Podstawowe mechanizmy w każdym języku programowania są takie same i gdy je poznamy, będziemy mogli używać dowolnego języka, najlepszego w danej sytuacji.

Tagi: uczniowie, czas, wspólna, refleksja, programowanie, nauka, informatyka, cel, sytuacja, twórczość, dopasowanie,


Komentarze użytkowników (0)

Dodaj komentarz
Stalgast

Kalendarz Imprez

Listopad 2019
PnWtSrCzwPtSoNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930

Najbliższe wydarzenia


Sobota, 23 listopada 2019

Wesołe Biegi Górskie – JESIEŃ 2019

Zgłoś wydarzenie

Wesbud
Archiwum wydań drukowanych
 

Nasza ankieta

Czym rozgrzewasz się w jesienne wieczory?

Zdecydowanie herbatą, to mój ulubiony napój
Wybieram owocowo-ziołowe napary, lubię nowe połączenia
Ziółkami, oprócz smaku mają też działanie lecznicze
Jestem wierny/a kawie
Wybieram coś mocniejszego
Zobacz wyniki

Newsletter

Zaprenumeruj nasz newsletter. Wpisz swój adres e-mail:
Zapisz Usuń