WARSZAWA:   Wesoła - Wawer - Praga Południe - Rembertów

Wybierz wydanie:

Logowanie

automatyczne logowanie
Zarejestruj się    Zapomniałem hasła

Piątek, 17 listopada 2017 r.
Imieniny obchodzą: Waleria, Salomea, Grzegorz

Ruszmy się!

Tomasz Urbanek Koordynator sportowy Klubu Sportteam  |  16 października 2017

Ruszmy się!


Aktywność fizyczna powinna być istotnym elementem życia codziennego każdego człowieka. Wiemy, wiemy, ale co z tym robimy? Dużą część czasu spędzamy w pracy, szkole, na uczelni, a po powrocie do domu niewielu z nas wybiera ruch i zajęcia sportowe, a jak dobrze wiemy, nie powinniśmy rezygnować z wysiłku fizycznego, gdyż jest on gwarantem naszego zdrowia!


Zgodnie z zaleceniami Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) z 2002 roku każdy człowiek powinien poświęcić minimum 30 minut dziennie na umiarkowaną aktywność. Podobne rekomendacje zostały wydane przez Nordic Nutrition Recommendation w 2004 roku. W zaleceniach tych uwzględniono także grupę dzieci i młodzieży, w których przypadku rekomendacje różnią się od tych proponowanych osobom dorosłym. Zgodnie z tymi zaleceniami dzieci i młodzież powinni przeznaczać co najmniej 60 minut dziennie na ćwiczenia o umiarkowanej intensywności. Inaczej sprawa wygląda w przypadku osób z tendencją do nadwagi i otyłości. Osobom tym zaleca się 1–1,5 godziny umiarkowanych ćwiczeń fizycznych dziennie (dane opublikowane przez International Association for Study of Obesity, 2002 rok).
Ruszmy się! Sport warto postrzegać jako regularnie podejmowaną aktywność fizyczną z akcentem rywalizacji ukierunkowanej na pokonywanie swoich słabości i realizowaną w celu osiągnięcia korzyści, głównie w aspekcie prozdrowotnym! Jest to szczególnie ważne w dzieciństwie i młodości - to kluczowy czynnik warunkujący prawidłowy rozwój organizmu!


Aktywność fizyczna stymuluje wzrastanie ciała (m.in. przez mechaniczny nacisk na chrząstki wzrostowe, zwiększenie wydzielania hormonu wzrostu), sprzyja harmonii rozwoju (proporcjonalne przyrosty masy ciała, korzystny jego skład), rozwojowi mięśni i funkcji zaopatrzenia tlenowego. Wspomaga rozwój motoryczny – umożliwia uzyskanie odpowiedniego poziomu sprawności fizycznej i harmonijny rozwój wszystkich jej składowych cech, dzięki którym dziecko może radzić sobie w różnych sytuacjach w codziennym życiu i unikać zagrożeń. 


Aktywność fizyczna jest bardzo ważna dla rozwoju intelektualnego, psychicznego i społecznego – umożliwia poznawanie najbliższego środowiska, przedmiotów, zjawisk, stwarza sytuacje, w których dziecko uczy się pokonywać trudności, radzić sobie ze zmęczeniem, przeżywać sukcesy i porażki, kontrolować emocje, oraz sprzyja kształtowaniu relacji z innymi, umiejętności współpracy, negocjacji i samokontroli. 


Sport to również adaptacja do różnorodnych bodźców i zmian środowiska fizycznego (np. zmian temperatury - hartowanie), to kompensacja niekorzystnych zjawisk współczesnego życia: nadmiernego unieruchomienia związanego z nauką w szkole, odrabianiem lekcji, oglądaniem telewizji, pracą przy komputerze oraz zapobieganie zaburzeniom rozwoju i zdrowia, w tym zwłaszcza otyłości, zaburzeniom układu ruchu!


Jaką formę aktywności wybrać? Należy uwzględnić zainteresowania, ponieważ trening zdrowotny nie powinien być przymusem i reżimem wywołującym stres, a sposobem przyjemnego i pożytecznego spędzania czasu. Możliwości w okolicy miejsca zamieszkania jest wiele! Mamy sporty walki - m.in. judo, karate - to zawsze solidne przygotowanie ogólnorozwojowe; sporty rakietowe - m.in. tenis, badminton, tenis stołowy - zapewnią wszechstronny rozwój i uporają się z większością trudności związanych z integrację sensoryczną. Są również sporty drużynowe - piłka nożna, koszyków, piłka ręczna czy siatkówka - w zespole zawsze raźniej; sporty, gdzie rówieśników nie zabraknie, a o atrakcyjność zajęć zadbają wykwalifikowani trenerzy, to taniec, szermierka, jazda konna - odpowiednio spożytkują energię. Wyjątkowym sportem jest pływanie - zalet wiele, ale najważniejsze to odciążenie stawów, praca wszystkich mięśni, doskonała forma treningu korekcyjno-kompensacyjnego i gwarancja bezpieczeństwa nad wodą!


Więc jak? Ruszmy się i nie zapominajmy o podstawowych zasadach prozdrowotnej aktywności fizycznej! Wszechstronnie, systematycznie, stopniując intensywność i dopasowując ją do swoich możliwości! Piona i do zobaczenia na treningach ;)

Tagi: Sportteam, treningi, aktywność, sport, aktywność fizyczna


Komentarze użytkowników (0)

Dodaj komentarz
Stalgast

Kalendarz Imprez

Listopad 2017
PnWtSrCzwPtSoNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Najbliższe wydarzenia


Piątek, 17 listopada 2017

Strategia Warszawa 2030 - spotkanie w Rembertowie

Sobota, 18 listopada 2017

Wystawa malarstwa "Inspiracje"

18 - 19 listopada 2017

Przegląd Piosenki Europejskiej i koncert Jacka Dewódzkiego i zespołu Kontraband

Zgłoś wydarzenie

Wesbud
Archiwum wydań drukowanych
 

Nasza ankieta

Czy weźmiesz udział w konsultacjach dotyczących obwodnicy śródmiejskiej przebiegającej przez rondo Wiatraczna?

Tak, bo chcę wyrazić swoją opinię
Tak, bo jednostki administracyjne powinny znać zdanie mieszkańców stolicy
Tak, bo wierzę, że mój głos ma znaczenie
Nie, bo i tak jednostki administracyjne zrobią, co uważają za stosowne
Nie, bo nie obchodzi mnie ta inwestycja
Zobacz wyniki
Kurek Foto

Newsletter

Zaprenumeruj nasz newsletter. Wpisz swój adres e-mail:
Zapisz Usuń