WARSZAWA:   Wesoła - Wawer - Praga Południe - Rembertów

Wybierz wydanie:

Logowanie

automatyczne logowanie
Zarejestruj się    Zapomniałem hasła

Piątek, 14 maja 2021 r.
Imieniny obchodzą: Maciej, Bonifacy, Dobiesław

Raport z najnowszych pomiarów rowerowych w Warszawie

Redakcja .  |  17 listopada 2020

Raport z najnowszych pomiarów rowerowych w Warszawie
Pełnomocnik Prezydenta m.st. Warszawy ds. komunikacji rowerowej opublikował raport z najnowszych pomiarów rowerowych w Warszawie.
 
Są to kompleksowe badania ruchu, które dostarczają informacji na temat szacunkowej liczby rowerzystów oraz ich zachowania. Tegoroczna edycja jest wyjątkowa ze względu na trwającą pandemię. Z zadowoleniem odnotowujemy, że ruch rowerowy wzrósł o ponad 17% - czytamy na stronie: www.rowery.um.warszawa.pl.

Wzrosty i spadki

W stosunku do zeszłego roku odnotowaliśmy wzrost ruchu rowerowego o 17,4%. Co ciekawe jednocześnie nastąpił zdecydowany spadek (o 24,7%) ruchu w szczycie porannym. O porównywalną wartość (25,2%) wzrósł za to ruch w szczycie popołudniowym. Ma to najprawdopodobniej związek ze zmianą sposobu pracy i stylu życia w dobie pandemii. Praca zdalna oraz zmianowa wpływa na spadek podróży z rana, oraz na ich wzrost po południu. W szczycie porannym najwięcej rowerów zarejestrowano na ul. Kasprzaka (ponad 450 na godzinę), a w popołudniowym na moście Łazienkowskim (860 na godzinę).

W ramach pomiarów pozyskujemy też wiele dodatkowych informacji takich jak m.in. rodzaj ubioru, typ roweru czy też odsetek innych środków transportu na drogach dla rowerów. W tegorocznym pomiarze rekordowy jest odsetek kobiet. Już 40,5% użytkowników rowerów w Warszawie to panie. Statystyczny warszawski rowerzysta lub rowerzystka jeździ w swoich codziennych ubraniach, czyli nie wybiera specjalnego stroju sportowego (84,6%). Jedna czwarta z nich (dokładnie 24,6%) decyduje się zaś na jazdę w kasku.

Co ciekawe w stosunku do zeszłego roku zaobserwowaliśmy spadek wykorzystania zarówno rowerów Veturilo (z 7,8% na 6,2%), jak i hulajnóg elektrycznych (z 5,4% na 4,1%). W przypadku rowerów publicznych wpływ na to mógł mieć trudny do racjonalnego wytłumaczenia i unikatowy w skali Europy ogólnopolski zakaz korzystania z nich wprowadzony wiosną przez rząd. Ostatecznie po licznych apelach, w tym ze strony Warszawy, rządzący wycofali się z tego obostrzenia i nie wróciło ono na szczęście do dziś mimo rekordowej skali zakażeń koronawirusem. Rower, w tym rower publiczny, jest bardzo bezpiecznym środkiem transportu w tych trudnych czasach. Pochopnie wprowadzony zakaz mógł jednak wysłać do opinii publicznej odwrotny przekaz. Z kolei w kontekście hulajnóg elektrycznych trudno o jednoznaczną analizę. Urządzenia te funkcjonują poza ramami Prawa o ruchu drogowym, ponieważ wciąż oczekujemy na opracowanie przepisów przez Ministerstwo Infrastruktury, a operatorzy wypożyczalni tego typu sprzętu nie przekazują miastu żadnych danych na temat swojej działalności.

Tagi: raport, najnowsze, pomiary, rower, rowerzyści, sport, zdrowie, licznik, edycja, wzrost, apele, obostrzenia,


Komentarze użytkowników (0)

Dodaj komentarz
stalgast

Kalendarz Imprez

Najbliższe wydarzenia


15 kwietnia - 31 maja 2021

Podziel się swoim skarbem

20 kwietnia - 23 maja 2021

Wymieniamy Karty Ucznia w klasach 4-7

30 kwietnia - 15 czerwca 2021

Nabór do projektu

Zgłoś wydarzenie

Mazowiecka 18
Archiwum wydań drukowanych
 

Nasza ankieta

Czy wiosna motywuje cię do bardziej aktywnego trybu życia?

Tak, wstępuje we mnie nowa energia
Łatwiej mi się ruszyć, ale sama wiosna to za mało
Nie, mój tryb życia nie zmienia się wraz z porami roku
Zobacz wyniki
wodociągowa

Newsletter

Zaprenumeruj nasz newsletter. Wpisz swój adres e-mail:
Zapisz Usuń